loading...
شعیب
پسر باعلی بازدید : 97 جمعه 29 فروردین 1393 نظرات (2)

 

 

در طول سه سال گذشته نقشه درگیری ها در جهان به ویژه در خاورمیانه تغییر کرده است. در حالی که بحران سوریه همچنان به قوت خود باقی است و راه حلی برای آن در افق نزدیک حداقل از لحاظ سیاسی دیده نمی شود، پیشرفت در پرونده هسته ای ایران که از ماه نوامبر سال گذشته میلادی آغاز شده، کاملا مشهود است، به طوری که انتظار می رود تا ماه می دو طرف به یک توافق کامل و دائم برسند. این در حالی است که مذاکرات صلح فلسطینی ها و اسرائیلی ها تا به این لحظه همچنان در خانه نخست است و هیچ اتفاق تازه ای نیفتاده است. همه این پرونده ها به شکلی بر استراتژی های بین المللی و موازنه های منطقه ای و راه حل های احتمالی برای حل مشکلات منطقه ای و جهانی اثر می گذراند به ویژه بعد از آن که بحران اوکراین وارد فاز جدیدی شده و امریکا و روسیه را به زورآزمایی یکدیگر وا داشته است.   

آیا همچنان امیدی به راه حل سیاسی در سوریه وجود دارد؟ آیا احتمال دارد بحران سوریه به سمت راه حل نظامی برود؟ در این میان تکلیف ترکیه چه می شود؟ نزدیکی به ایران تا چه اندازه موثر است؟ تلاش های وزیر امور خارجه امریکا، جان کری تا کجا می تواند به تسویه حساب ها کمک کند؟

فردریک هاف، نماینده سابق امریکا برای مرحله انتقالی در سوریه در گفت وگو با روزنامه لبنانی السفیر در حاشیه نشست مرکز مطالعات و پژوهش های استراتژیک که ارتش لبنان در بیروت در هتل مونرو میزبان آن بود، در این باره می گوید: «واقعا به حل دیپلماتیک بحران سوریه خوش بین نیستم. برای این که حکومت سوریه در دو دور مذاکرات در ژنو کاملا روشن بود که چندان توجهی به چارچوب توافقات ژنو یک ندارد. اکنون نیز با اعلام انتخابات ریاست جمهوری در کشور بیش از هر زمانی روشن است که توجهی به توافقات ژنو یک ندارد.»

http://8pic.ir/images/49176637647348412318.jpg


وی در ادامه می افزاید: «به هر حال چارچوبی که در ژنو یک بر آن توافق شد، چارچوبی است که مورد حمایت کشورهای عضو شورای امنیت است. در حال حاضر نیز آن را تنها نمونه برای پیشبرد مذاکرات و رسیدن به راه حل می دانند و من به هیچ وجه خوشبین نیستم که بتوانیم در چنین چارچوبی با حکومت به توافق برسیم. کما این که حکومت هم اصلا توجهی به چنین چارچوبی ندارد.»

پسر باعلی بازدید : 98 چهارشنبه 29 خرداد 1392 نظرات (0)

  ip شماره اي چهار قسمتي است که دربردارنده آدرس يک شخص يا يک سايت است. اما چگونه از اين کد، اطلاعات جامعتري به دست بياوريم؟

براي اين منظور، ابتدا به آدرس زير وارد شويد :

http://www.ip-adress.com/ip_tracer/

حال ip مورد نظر را مطابق شکل وارد کرده و Enter را فشار دهيد.


مي بينيد که با وارد کردن ip سايت مورد نظر يا ip يک شخص مي توانيد به راحتي موقعيت آنرا به همراه اطلاعاتي ديگر از سرويس دهنده و نوع ارتباط اينترنتي آن شخص به دست آوريد.

منبع:شگرد ها.کام

 

پسر باعلی بازدید : 97 چهارشنبه 29 خرداد 1392 نظرات (0)

منتشر شده توسط:برسام بالایخرداد ۲۲, ۱۳۹۲ درآرشیوامنیت و شبکهمقالات ۷ نظر

معمولا زمانی که برای ورود به بخشی از سایت یا پروفایل کاربری یا عملیات بانکی، نیاز دارید رمز عبور خود را وارد کنید. این رومز عبور معمولا به صورت ستاره (Asterisk) نمایش داده می شود تا از چشم افراد دیگر دور بماند.

معمولا زمانی که برای ورود به بخشی از سایت یا پروفایل کاربری یا عملیات بانکی، نیاز دارید رمز عبور خود را وارد کنید. این رومز عبور معمولا به صورت ستاره (Asterisk) نمایش داده می شود تا از چشم افراد دیگر دور بماند.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام، برخی مواقع نیاز است که بدانیم پشت این ستاره ها که کارکترهای قرار گرفته است (دلیل آنرا خودتان می دانید!). برای مشاهده کارکترهای واقعی که به عنوان رمز عبور وارد شده اند روش های مختلفی وجود دارد. در این مقاله برسام به شما روش سریع و ساده ای در مرورگرهای کروم و فایرفاکس به شما آموزش خواهد داد.

image001

می خواهیم با ابرازهای دم دستی و ساده HTML و CSS رمز های مخفی را پیدا کنیم. با کمی تغییر در آنها همه چیز برای شما نمایان خواهد شد.

مرورگر Google Chrome

در هر کجا که رمز وارد شده است و ستاره ها دیده می شوند، کلیک راست کنید و گزینه Inspect Element را بزنید.

image006

صفحه ای زیر مرورگر باز خواهد شد که کدهایی در آن قرار گرفته است. نترسید! فقط به بخش آبی شده کار داریم!

image003

به دنبال عبارت type=”password” بگردید و password  را به text تغییر دهید. که نتیجه به این صورت خواهد شد: type=”text” . در نهایت Enter را بزنید.

image004

به همین سادگی خواهید دید که به جای مشاهده ستاره ها، رمز وارد شده دیده می شود!

image005

مرورگر Mozilla Firefox

مانند قبل بر روی ستاره ها کلیک راست کنید و Inspect Element را بزنید.

image006

نوار مشکی رنگی زیر مرورگر دیده خواهد شد. بر روی Markup Panel کلیک کنید یا کلید ترکیبی  Alt +M را بزنید.

image007

باز هم مانند قبل یک سری کد خواهد دید که ما فقط با قسمت آبی شده (پر رنگ شده) کار داریم. 

image008

به دنبال عبارت type=”password” بگردید و password  را به text تغییر دهید. که نتیجه به این صورت خواهد شد: type=”text” . در نهایت Enter را بزنید.

image009

به همین سادگی خواهید دید که به جای مشاهده ستاره ها، رمز وارد شده دیده می شود!

 

پسر باعلی بازدید : 113 چهارشنبه 29 خرداد 1392 نظرات (0)

منتشر شده توسط:برسام بالایاردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۰ درآرشیوامنیت و شبکه نظر شما چیست؟

سیستم مسیر یابی آنلاین جدیدی ارائه شده است که این امکان را به وب سایتها خواهد داد تا موقعیت شما را در فواصل چند صد متری پیدا کند.

سیستم مسیر یابی آنلاین جدیدی ارائه شده است که این امکان را به وب سایتها خواهد داد تا موقعیت شما را در فواصل چند صد متری پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از Ciol، سایت های اینترنتی قادر خواهند بود تا محل کاربران را با استفاده از اطلاعاتی پیرامون اتصال اینترنت آنها تا میانگین فاصله ی ۶۹۰ متری بیابند.

اکنون کاربران مسیریاب می توانند موقعیت های کاربران را در یک شعاع حدودا ۲۰۰ کیلومتری بیابند اما با این تکنیک جدید این فاصله به ۱۰۰ متر تقلیل می یابد.

پیشرفت مسیر یابی و موقعیت یابی کاربران از روی آدرس IP نگرانی های امنیتی زیادی را ایجاد کرده است به طوری که حتی اطلاعات ذخیره شده در آیفون می توانند به طور مرموزانه حرکات و موقعیت های کاربران شناسایی کنند.

محققان دریافتند که ابزارهای اپل عرض و طول جغرافیایی و همچنین زمان و تاریخ خاصی تبعیت می کنند که به آسانی قابل دسترسی هستند.

 

پسر باعلی بازدید : 111 سه شنبه 28 خرداد 1392 نظرات (0)
Speccy 1.22.535  یک ابزار عالی و پیشرفته برای نمایش اطلاعات سیستم کامپیوتر شما می باشد. این نرم افزار یکی از محصولات شرکت Piriform است که بیشتر افراد این شرکت را با نرم افزار CCleaner و Defraggler می شناسند. Speccy قادر است اطلاعاتی را درباره CPU, Motherboard, رم, کارت های گرافیک, هارد دیسک ها, اپتیکال درایوها و کارت صدا در اختیار شما قرار دهد و شما را از وضعیت این اجزاء آگاه سازد.


قابلیت های نرم افزار Speccy  :

  • امکان تست کانکشن های اینترنت
  • بهبود تشخیص وضعیت NVidia SLI در ورژن جدید
  • پشتیبانی کامل از جدیدترین CPU های AMD و Intel
  • پشتیبانی از چندین زبان زنده ی دنیا
  • توانایی پاکسازی فایل های لوگ و Dmp
  • توانایی دریافت آپدیت های درایور های سخت افزارها
  • دارای محیطی بسیار ساده و کاربرپسند
  • نمایش دقیق اطلاعات هارد دیسک به علاوه ی شماره سریال هارد دیسک
  • نمایش دقیق و کامل مشخصات تمام سخت افزار ها به همراه دمای آن ها

 

پسر باعلی بازدید : 90 سه شنبه 28 خرداد 1392 نظرات (0)
اولین بخش اصطلاحات سخت افزاری؛

CPU یا واحد پردازشگر مرکزی،اصلی ترین سخت افزاری است که از آن با عنوان قلب تپنده هر رایانه ای یاد می شود.

به گزارش اورژانس IT باشگاه خبرنگاران،مهمترین سخت افزار هر رایانه ای پردازشگر آن است.برای خرید یک پردازشگر با اصطلاحات زیادی رو به رو می شویم که گاهی باعث سردرگمی ما خواهد شد.دانستن این اطلاعات کمک می کند تا بهترین انتخاب را برای قلب تپنده کامپیوتر خود داشته باشیم.
پردازشگرهای رایانه ای در انواع مختلف ساخته می شوند.پردازنده های قدیمی در مدل های تک هسته ای ساخته می شدند که معروف ترین آن ها پنتیوم 4 بوده است.این پردازنده ها در حال از بین رفتن هستند و جای خود را به پردازنده های چند هسته ای یا Multi Core می دهند که نسل دیگری از پردازشگر ها می باشند.
شرکت های بزرگ برای ساخت پردازنده های رایانه ای AMD و Intel هستند.این شرکت ها هرکدام محصولاتی را با ویژگی های خاص خود تولید می کنند.معمولا محصولات خانواده AMD ارزان قیمت تر از محصولات Intel هستند.البته نباید فراموش کرد که همیشه اینتل طرفداران بیشتری داشته است.این شرکت ها فقط پردازشگرهای چند هسته ای تولید می کنند.در تکنولوژی چند هسته ای ،چندین CPU روی یک تراشه قرار می گیرند که این کار باعث می شود تا سرعت پردازش بالا رفته و چندین عمل به طور همزمان انجام شود.همچنین با این کار حافظه در دسترس CPU یا همان Cache نیز گسترش پیدا کرده و ظرفیت آن بر حسب تعداد هسته ها بیشتر می شود.
پردازشگرهای AMD در مدل های شش و هشت هسته ای برای کاربرانی که نیاز یک پردازنده قوی دارند با نام بلدوزر ساخته می شوند.البته این شرکت نوع دیگری از پردازشگر ها برای کاربران خانگی را نیز تولید می کند این پردازنده ها Athlon نام دارند و عموما دو هسته ای هستند و توان پردازشی 3 گیگاهرتزی دارند.Phenom نام مدل دیگر ی از پردازشگرهای تولیدی توسط AMD  است که برای افراد علاقه مند به بازی ها ساخته شده و عموما چهار هسته ای می باشند و توان پردازشی آن ها در حدود 3.2 گیگاهرتز می باشد.
 پردازنده های Intel نیز عموما در مدل های چهار و دو هسته ای ساخته می شوند.این پردازشگرها از قابلیت گرافیکی بالاتری نسبت به دیگر پردازشگرها برخوردارند.پردازنده های Intel با نام Core i3 در انواع دو و چهار هسته ای ساخته می شوند و سرعت آن ها عموما 3 تا 3.1 گیگاهرتز می باشد.نوع دیگر این پردازشگر ها Core i5 می باشد که چهار هسته ای هستند و سرعت آن ها بین 3.2 تا 3.7 گیگاهرتز است.اما دیگر پردازشگرهای تولیدی اینتل، Core i7 نام دارند.این پردازشگرها در مدل های چهار و هشت هسته ای برای کارهای گرافیکی و حرفه ای تولید می شوند و سرعت آن ها بین 3.4 تا 3.8 گیگاهرتز می باشد.اما اینتل هم از کاربرانی که می خواهند برای خریدن CPU کمتر هزینه کنند غافل نشده است.این شرکت نوع دیگری از CPU ها با نام Celeron را تولید کرده که با سرعت پایین قیمت ،کمتری هم دارد و برای کاربران خانگی ساخته شده است.
اما جدیدترین پردازشگرهای تولیدی،ساخت اینتل می باشد که هاسول (Haswell) نام دارند.این پردازنده ها چند هسته ای هستند و مهمترین ویژگی آن ها مصرف پایین انرژی می باشد.در این پردازشگرها مصرف انرژی تا 50 درصد کاهش پیدا کرده است.

 

پسر باعلی بازدید : 65 سه شنبه 28 خرداد 1392 نظرات (0)

جدیدترین نسخه Flash get شما را قادر می سازد تا بدون درسر با سرعت بالا فایل ها را دانلود کنید.

به گزارش اورژانس IT باشگاه خبرنگاران،FlashGet     نام آشنایی در نرم افزارهای مدیریت دانلود محسوب می شود که باتوجه به امکانات و قابلیت های بالایش به عنوان نرم افزاری رایگان و خارج از دردسرهای کرکینگ طرفداران زیادی دارد. این نرم افزار از نظر دانلود فایل ها همانند IDM     پرسرعت عمل میکند که میتواند ۶ تا ۱۰ برابر سرعت دانلودتان را افزایش دهد. مسلما اگر از مدیریت دانلود مرورگرها استفاده میکنید ، FlashGet میتواند به راحتی لذت دانلود را برایتان فراهم کند. نصب ساده و آسان در کنار سازگاری با مرورگرهای مختلفFlashGet را به انتخاب خوبی بدل میکند.


یکی از قابلیت های خوب این نرم افزار زمانی مشخص می شود که کاربر با کپی کردن لینک دانلود پنجره کوچکی باز می شود تا دانلود سریع را برای کاربر فراهم میکند. جدا کردن فایل های فشرده ، ویدویی و موزیک و تورنت نیز نوعی دسته بندی محسوب می شود که کاربر میتواند به تفکیک فایل های دانلود شده خود را بررسی کند. استفاده حداکثری از حجم پهنای باند و همچنین تنظیم اینکه چه تعداد لینک همزمان دانلود شوند و خاموش شدن سیستم بعد از اتمام تمامی دانلودها نیز از دیگر قابلیت های فلش گت می باشد. پشتیبانی از قابلیت Resume لینک ها از امکانات جانبی نرم افزار محسوب می شود.

 

 

برخی از قابلیت های نرم افزار FlashGet :

استفاده بسیار ناچیز از منابع سیستم از جمله Ram و CPU

اسکن File های دانلود شده به وسیله آنتی ویروسی

افزایش سرعت دانلود از 6 تا 10 برابر به وسیله تکنیک MHT یا Multi-server Hyper-threading

استفاده از تکنیک های (UDCT, Ultra Disk Cache Tech) برای محافظت از هارد دیسک و جلوگیری از خراب شدن File های دانلود شده

پشتیبانی از پروتکل های مختلف از جمله : RSTP، MMS، BT، FTP، HTTP

پشتیبانی از اکثر مرورگرهای رایج از جمله : Netcape ، Opera ، Internet Explorer و ... قابلیت تعیین محدوده سرعت دانلود به صورت دستی ، مناسب برای دانلود File ها و وب گردی به صورت

قابلیت زمان بندی برای شروع و پایان دانلود ها

پشتیبانی از مرورگر بسیار محبوب دنیا یعنی Firefox

 

 

 

برای دانلودFlash Get 3.7 کلیک کنید

 

توضيح : پيش از نصب نرم افزار را از حالت فشرده خارج كنيد.براي اين كار مي توانيد از نرم افزار Win RAR كمك بگيريد. 

 

پسر باعلی بازدید : 60 سه شنبه 28 خرداد 1392 نظرات (0)

دامین های فارسی با پسوند دات ایران قرار بود از سال 88 راه اندازی شود که هنوز پس از گذشت 4 سال اثری از آنها وجود ندارد.

مهندس آرش فاضلی کارشناس فناوری اطلاعات با بیان اینکه یکی از راه های رونق بخشیدن به فضای کسب و کار در بستر وب استفاده از دامین های فارسی است به  خبرنگار اورژانس it باشگاه خبرنگاران گفت: چنانچه دامنه های فارسی ایجاد شوند حتی افراد مسن نیز می توانند از فضای سایبر به راحتی برای انجام امور خود استفاده کنند.

وی افزود: در دامین های فارسی آدرس سایت نیز به فارسی نوشته می شود که با پسوند دات ایران بوده و کاربر می تواند بدون خطای نوشتاری به راحتی به سایت مورد نظر خود دسترسی پیدا کند.

وی با بیان اینکه این دامین ها قرار بود از سال 88 راه اندازی شوند اظهار داشت: پس از گذشت 4 سال هنوز این دامین ها ایجاد نشده و این در حالی است که یکی از راههای اشتغال زایی در فضای  اینترنت ایجاد دامنه های فارسی است.

 این کارشناس فناوری اطلاعات خاطر نشان ساخت: با ایجاد دامین های فارسی افراد بیشتری در کسب و کار اینترنتی وارد می شوند و این فضا صرفا محدود به افراد تحصیلکرده نمی شود./ع2

 

پسر باعلی بازدید : 53 سه شنبه 28 خرداد 1392 نظرات (0)
تماشاي فيلم در اينترنت؛

با استفاده از نرم افزار Flash Player مي توانيد صفحات اینترنتی که دارای کلیپ های فلش هستند را ببینید

به گزارش اورژانس IT باشگاه خبرنگاران، فایلهای فلش به عنوان یکی از فرمتهای رایج , جای بسیاری از فرمتهای تصویری را در اینترنت گرفته اند و روز به روز بر استفاده این فایلها افزوده می شود.
فلش پلیر برنامه ای است مبتنی بر مرورگر که قابلیت اجرای ویدئو  در تمامی مرورگرها و سیستم عامل ها را دارد.ورژن جدید فلش پلیر به شما اجازه می دهد تا با بهترین کیفیت ویدئوهای HD ، انیمشن و سرگرمی های تحت وب را تجربه نمایید . همچنین در پردازش گرافیکی ، سریعتر عمل کرده و راندمان بسیار بالایی بر روی دستگاه های قابل حمل و رایانه های شخصی دارد.
شركت سازنده، دانلود اين نرم افزار كاربردي و ضروري را براي كاربران ايراني تحريم كرده،به همين علت اوژانس IT آخرين نسخه اين نرم افزار را به طور رايگان در اختيار كاربران قرار مي دهد.
توضيح : پيش از نصب نرم افزار را از حالت فشرده خارج كنيد.براي اين كار مي توانيد از نرم افزار Win RAR كمك بگيريد. 

 

پسر باعلی بازدید : 58 سه شنبه 28 خرداد 1392 نظرات (0)
به گزارش خبرنگار اورژانس IT باشگاه خبرنگاران: محمود یوسفیان دبیر سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران امروز درنشست خبری این سازمان بیان داشت: سال گذشته بخشنامه و صندوق حمایت از شرکت های دانش بنیان توسط هیات دولت تهیه و اجرای آن را اتاق بازرگانی بر عهده گرفت. 

وی افزود: شرکت های IT باید قابلیت و توانایی خود را برای قرار گرفتن جزء شرکت های دانش بنیان ثابت کنند زیرا این آ ئین نامه بسیار سخت گیرانه است. 

وی هم چنین از انجام پروژه های بومی سازی نرم افزارهای متن باز در سازمان نظام صنفی رایانه ای خبرداد و گفت: این پروژه نیز مانند ایده های گذشته از جمله لینکوس فارسی پیگیری می شود و برای عملیاتی شدن استفاده از نرم افزارهای داخلی نیاز به زمان داریم .

وی خاطرنشان ساخت: دولت بخش نامه ای دارد مبنی بر اینکه دستگاه های دولتی نباید از نرم افزارهای خارجی استفاده کنند که در صورت اجرایی شدن آن بازار خوبی برای تولید کنندگان نرم افزارهای داخلی بوجود می آید./ ع2  

 

پسر باعلی بازدید : 20 سه شنبه 28 خرداد 1392 نظرات (0)

نرم افزار PC Cleaner Pro مي تواند سرعت رايانه را به طور چشمگيري افزايش دهد

به گزارش اورژانس IT باشگاه خبرنگاران ،PC Cleaner Pro نام نرم افزار مفید و کاربردی در جهت پاکسازی و بهینه سازی سیستم می باشد که به واسطه ی آن می توانید سرعت و عملکرد کامپیوتر خود را افزایش دهید و همیشه عملکرد آن را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید. شما می توانید تنها با چند کلیک ساده کلیه مشکلات و عیب و نقص کامپیوتر خود را بر طرف کنید و به سرعت و عملکرد آن تا حد بسیار زیادی بهبود ببخشید .
اين نرم افزار توسط مايکروسافت تاييد شده است.

برخی از ویژگی های این نرم افزار :


به روز رسانی های امنیتی ومحافظت در برابر آسیب پذیری های متقابل

مقابله با نرم افزارهای مخرب و سوء استفاده های امنیتی

افزایش باور نکردنی سرعت تمام قسمت های رایانه ی شما

سریعترین راه برای تنظیم تنظیمات سیستم

رابط کاربری عالی و سرعت در ری اکشن ها

منطبق با سایر نسخه های ویندوز

 

 

براي دانلود PC Cleaner Pro اينجا کليک کنيد.

 

پسر باعلی بازدید : 44 سه شنبه 28 خرداد 1392 نظرات (0)

گجت قابليت سازگاري با تمام نسخه هاي ويندوز 7 را داشته و نسبت به ساير نمونه ها قابليت بالايي دارد.

به گزارش خبرنگار اورژانس it باشگاه خبرنگاران؛ گجت تقويم شمسي براي ويندوز 7 ارائه شد.
اين گجت كارآمد و مطلوب ويژگي هاي زيادي دارد كه توسط شركت گيتا ارائه شد.
از قابليت ها و ويژگي هاي اين گجت مي توان به موارد زير اشاره كرد:
1-    نصب بسيار ساده
2-    قابليت تبديل تاريخ شمسي به ميلادي و بالعكس
3-    امكان به روز رساني مناسبت هاي مختلف
4-    نمايش روزهاي تعطيل
5-    قابليت تعويض تم نمايشي و....
اين گجت نسبت به نسخه هاي قبلي كارآمدتر بوده و مورد استقبال بسياري از كاربران قرار گرفته است.
نكته قابل توجه در استفاده از اين گجت به روز رساني تاريخ ويندوز كامپيوتر است زيرا اين گجت از تاريخ ويندوز براي تنظيم و نمايش خود استفاده مي كند.

 

پسر باعلی بازدید : 16 سه شنبه 28 خرداد 1392 نظرات (0)

هنگامی که ویندوز هنگ می کند معمولا برای رفع هنگ ویندوز explorer از task manejer استفاده می شود اما در این صفحه از گزینه دیگر استفاده می کنیم.

به گزارش خبرنگار اورژانس it باشگاه خبرنگاران؛ اگر ویندوز شما هنگ کرد می توانید از explorer ویندوز این خطا را رفع کنید. 
برای انجام این کار در ویندوز 7 ، می توانید به منوی stsrt رفته و با فشردن کلیدهای ترکیبی ctrl +shift گزینه زیر نمایش داده خواهد شد که باید گزینه exit  explorer را بدانید 





اما در ویندوز 8 چون منوی start وجود ندارد  گزینه explorer exit به نوار وظیفه منتقل شده است کلید ctrl+shift  را نگه دارید و در فضای خالی نوار وظیفه راست کلید کنید تا گزینه explorer exit ظاهر شود .
 
 بعد از کلیک بر روی گزینه explorer exit لازم است windows explorer را فعال کنید، برای این کار باید با زدن كلیدهای  alt+ctrl+del این بخش را فعال کنید سپس از منوی file  گزینه run new task  و یا با زدن کلیدهای ترکیبی win +r عبارت explorer exit را تایپ کرده و enter را بزنید. 


لازم به یاد آوری است که ویندوز 8 فعلی منوی start  ندارد اما نسل بعدی یعنی windows blue دارای قابلیت های جدیدی از ویندوز 8 ، بویژه بازگشت منوی stsrt است./ح

 

پسر باعلی بازدید : 15 سه شنبه 28 خرداد 1392 نظرات (0)

سیستم عامل های آندروید و سیمبیان و ... از جمله پر کاربردترین سیستم ها هستند. بازی و سرگرمی های زیادی همه روزه برای این سیستم ها وارد بازار می شود که می توانند ساعت ها شما را به خود مشغول کنند.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، سیستم عامل های مختلف دارای برنامه ها و بازی های متفاوت هستند. هر روزه نیز بازی های جدیدی وارد بازار می شود که ویژگی های متفاوتی دارند. در این مطلب جدیدترین بازی های تلفن همراه را که برای سیستم عامل های متفاوت وارد بازار شده است مرور می کنیم.

لوله کشی آب - آندروید


بازی های فکری همیشه دارای محبوبیت بالایی بوده اند و در کنار آن می توانیم به علاقه برخی به لوله کشی و کارهای صنعتی نیز اشاره کنیم. این بازی سرگمی خاص و جالبی برای این دو گروه ها است. در این بازی شما باید لوله ها را طوری جایگذاری کنید که آب از شیر مورد نظر خارج شود. 

برای دانلود این بازی اینجا را کلیک کنید

شهرسازی - سیمبیان


بازی بسیار محبوب Little Big City برای گوشی های نوکیا سیمبیان سری ۳ مانند C7 ، E7 ، N8 ، C6-01 و… است. شما در این بازی باید شهر را مدیریت کرده و آن را گسترش دهید. این بازی به صورت ساین شده بوده و دیگر برای نصب با مشکل مواجه نخواهید شد. در این بازی شما می توانید خودتان را به یک شهردار محبوب و با تدبیر تبدیل کنید.

برای دانلود این بازی اینجا را کلیک کنید

پنگوئن های شیطون - ویندوزفون 


در این بازی که از گرافیک بالایی برخوردار است شما باید پنگوئن ها را به دورترین نقطه درون نقشه پرتاب کنید. در میان مسیر البته موانعی وجود دارد که جلوی راه شما را می گیرد و باید از این موانع با سرعت عمل و هوشیاری عبور کنید. این بازی به صورت اورجینال در سایت قرار گرفته است.

برای دانلود این بازی اینجا را کلیک کنید

مکعب روبیک - پاکت پی سی



یکی از بازی های جذاب موبایل و ابزار های فیزیکی بازی های فکری مکعب رنگی می باشد. در نگاه اول چیدمان رنگی این مکعب بسیار ساده به نظر می رسد ولی هنگامی که شروع به بازی کنید نظر شما عوض خواهد شد. این بازی پاکت پی سی مناسب و سرگرم کننده است که شما را جذب خود می کند. و هم اکنون توسط سایت دانلود ها برای شما تهیه و تدارک دیده شده است.

برای دانلود این بازی اینجا را کلیک کنید

 

پسر باعلی بازدید : 24 سه شنبه 28 خرداد 1392 نظرات (0)

در این گزارش شما را با تفاوت های ویندوزهای 64 بیتی و 32 بیتی آشنا می کنیم.

به گزارش اورژانس IT باشگاه خبرنگاران ، یکی از بارزترین تفاوت های ویندوزهای 64 بیتی نسبت به نوع 32 بیتی آن این است که در ویندوزهای 64 بیتی می توانید حجم بیشتری از اطلاعات را پردازش کنید تا بتوانید کارهای سنگینی را انجام دهید.
میزان رم مورد نیاز:

 اگر از یک سیستم 32 بیتی دارید می توانید از رم 4 گیگا بایت استفاده کنید که البته این مقدار هیچ وقت در ویندوز XP استفاده نمی شود.
 اما دانستن این نکته نیز جالب است که در سیستم 64 بیتی هیچ محدودیتی برای استفاده از رم وجود ندارد.
 ویندوز من 64 بیتی است یا 32 بیتی؟
ویندوز های قدیمی تر از XP حتما 32 بیتی هستند اما اگر از ویندوز XP ویندوز سرور استفاده می کنید می توانید  از منوی START گزینه RUN  را انتخاب کنید و در کادر مربوط عبارت DXDIAG.را تایپ کنید در پنجره باز شده و  در مقابل عبارت operating system میزان 64 یا 32 بیتی بودن سیستم شما نوشته شده است.
 در مورد ویندوز7 می توانید با کلیک راست روی my computer و انتخاب گزینه properties در قسمت system type ، 32 یا 64 بیتی بودن ویندوز خود را مشخص کنید.
آیا درایو مناسب برای ویندوز 64 بیتی را دارم؟
بهترین کار برای اینکه متوجه شوید درایو مورد نظر را دارید یا نه استفاده از سایت سازنده قطعه سخت افزاری استT همچنین شرکت مایکروسافت برنامه بسیار کوچک برای ویندوز 7 با عنوان windows7 upgrade advisor را معرفی کرده است که می توانید با دانلود آن را سایت مایکروسافت متوجه شوید که آیا کامپیوتر شما برای نصب ویندوز 64 بیتی شرایط لازم را دارد یا نه!
سرعت اجرای برنامه ها در ویندوز 64 بیتی یا 32 بیتی؟
به طور کلی سرعت اجرای برنامه های 32 بیتی در ویندوز 64 بیتی کمتر است چرا که از یک برنامه واسط به نام wow64 استفاده می کنید اما با داشتن  یک رم بالا سرعت شما هم بیشتر می شود.
 آیا برنامه های 32 بیتی در ویندوز 64 بیتی اجرا میشود؟
پاسخ این سوال مثبت است چرا که نرم افزار wow64 این کار را برای شما انجام می دهد wow64  یک نرم افزار شبیه ساز است که برنامه های 2 بیتی را اگر دارای فاکتورهای مورد نیاز wow64 باشند در ویندوز 64 بیت هم اجرا می کند.

 

پسر باعلی بازدید : 26 سه شنبه 28 خرداد 1392 نظرات (0)

دستگاه Scentec گجت کوچک است که به آیفون متصل می شود و می تواند با ایمل و پیامک داخل گوشی ارتباط برقرار کند.

به گزارش خبرنگار اورژانس IT باشگاه خبرنگاران، با ارسال پیامک های خاصی به دارنده گوشی اين گجت فعال می شود و بوی مرتبط با آن پیامک را در هوا پخش می کند.
گفته می شود، این گجت برای بازی ها قابل استفاده است و این گجت حس و هیجان بیشتری ایجاد می کند و کمک می کند تا از بازی بیشترین لذت را ببریم.
این گجت نسبت به حرف ها و کلمه های داخل پیامک واکنش نشان می دهد و در هوا بو پخش می کند تا جاییکه حتی بدون آنکه نگاهی به صفحه موبایل خود بیاندازید متوجه شوید آن اس ام اس را چه کسی ارسال کرده است./ح

 

پسر باعلی بازدید : 33 سه شنبه 28 خرداد 1392 نظرات (0)

 

جدول قیمت سکه و ارز

نوع سکه

سه شنبه-قیمت (تومان)

دوشنبه- قیمت (تومان)

سکه‌تمام‌طرح‌جدید

1252000

1230000

سکه‌تمام‌طرح‌قدیم

1225000

1210000

نیم سکه

665000

665000

ربع سکه

415000

415000

1 گرمی

285000

285000

هرگرم‌طلای18عیار

117700

117000

نوع ارز



دلار آمریکا

3480

3460

یورو

4620

4620

پوند انگلیس

5430

5440

درهم امارات

950

950

 

 

پسر باعلی بازدید : 21 شنبه 25 خرداد 1392 نظرات (0)

مقدمه:

همیشه در دنیا دو نوع دعوت وجود دارد، از یک سو دعوت به خوبیها و صلاح توسط تمامی پیامبران، کتب آسمانی، عقل و فطرت آدمی و از طرف دیگر دعوت به شر و فساد توسط شیاطین و نفس اماره آدمی قرار دارند و هر دو جبهه انسان را به سوی خود می‌خوانند و انسان چون موجودی مختار است با اختیار خویش می‌تواند هر یک از این راهها را برگزیند.اما یک سئوال اساسی وجود دارد و آن اینکه ما شناختی هر چند مختصر، از خدا داریم ولی شیطان کیست؟ آیا واقعیت دارد یا نه یک موجود خیالی است و هر کس شیطان خود می‌باشد و به بیان خیلی ساده‌تر اصلا موجودی به این نوع در دنیا وجود ندارد و اگر وجود دارد چرا از درگاه الهی رانده شد؟ قبل از رانده شدن کجا زندگی می‌کرد و چه مقامی داشت؟

از قدیم الایام ، افسانه شیطان ، همواره انسانها را در دنیایى از وحشت و ابهام فرو برده بود و هم چنان ادامه دارد.

مى گویند: بچه هاى بازى گوش و نافرمان و زیرک شیطان اند، افراد منحرف را شیطان اغوا کرده ، هر کار بد فرجامى از وسوسه هاى شیطان است و در هر کار بدشگونى شیطان دست دارد.

مى گویند: شیطان در همه جا هست ، اعوان و انصارش در همه جا وجود دارند، او با همه مردم کار دارد، در برابر همه قد علم مى کند، هر انسانى را به بهانه اى فریب مى دهد و دام هاى گوناگون در اختیار دارد.

شیطان در ذهن بچه ها عامل وحشت و ترس و وسیله اى براى رام کردن و ترسانیدن آنان است . قصه نویسان ، براى سرگرمى کودکان از شیطان یک موجود خیالى ساخته و از نخستین سال هاى زندگى ، یک شبح وحشتناک و یک قدرت اسرارآمیز در ذهنشان مى آفرینند.

مى گویند: براى بزرگ سالان ، شیطان عامل فریب و گناه است ، انسان را به معصیت وا مى دارد، تمایلات نفسانى را بیدار مى کند، موجب سقوط و لغزش انسان مى شود، خواسته ها نامشروع را پدید مى آورد، باعث تجاوز و تعدى مى گردد، شهوات ویران گر را تحریک مى کند، خشم و غضب را شعله ور مى سازد، مصیبت و رنج مى آفریند، آدمى را به تباهى و فساد مى کشاند، لجاجت و خودسرى را رونق مى دهد.

و نیز: تمامى این صفات از شیطان و کار او است ، انسان از روى ندامت با فریادى بلند مى گوید: نفرین بر شیطان ، لعنت خدا و ملائکه بر او باد، این شیوه از زمان حضرت آدم علیه السلام معمول بوده که شیطان را مسئول هر کارى و عصیانى مى دانسته اند.

در تعریف او گفته اند: شیطان ، قدرتى است نابکار و بسیار بدکردار، نیرو و روحى است پلید و سرکش و طغیان گر؛ حقیقت مطلب این است که شیطان ، اسم خاص نیست تا بر موجودى معین و مشخص دلالت کند و وجود مستقلى ندارد، اسمى است بى نشان ؛ مانند سیمرغ که وجود خارجى ندارد و هیچ نام و نشانى براى او نیست ، اغلب جاها که نام شیطان برده مى شود مراد همان ابلیس است که از دستورهاى خداوند سرپیچى و تکبر کرد.

شیطان و طرف دارانش در طول تاریخ در مقابل نیکان و نیک سیرتان قرار داشته اند و خواهند داشت

 

پسر باعلی بازدید : 28 پنجشنبه 23 خرداد 1392 نظرات (0)

اعوذبالله من الشيطان الرجيم
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

معجزه*معجزه*معجزه

طبق فرمايشات امام زمان عليه السلام رئيس جمهور اينده ايران اقاي ولايتي است. و شركت شما در اين نمايش مضحك، هيچ گونه فايده اي نداشته و فقط بار گناهان خود را سنگينتر ميكنيد.

والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
تنها نماينده رسمي حضرت ولي عصر عليه السلام در فيس بوك


پسر باعلی بازدید : 17 جمعه 17 خرداد 1392 نظرات (0)

شرایط جدید معافیت کفالت 

۱ – حداقل سن برای بهره مندی از معافیت کفالت پدر چند سال است؟

حداقل ۵۹ سال تمام و بالاتر

۲ – آیا تنها مراقب می تواند از معافیت کفالت بهره مند گردد؟
بلی، مشروط بر آنکه غیبت نداشته باشد

۳ – منظور از تنها مراقب چیست؟
تنها فرزند یا نوه ذکور بالای ۱۸ سال است

۴ – آیا‌برادران زیر ۱۸ سال مانع رسیدگی برای بهره مندی از معافیت کفالت هستند؟
خیر

۵ – آیا برادران بالای ۱۸ سال که بیمار هستند مانعی برای رسیدگی کفالت ایجاد می کنند؟
در صورت تائید شورای پزشکی مبنی بر بیماری و قادر به سرپرست نبودن از مکفول مانعی نخواهد داشت

۶ – آیا پدر زیر ۵۹ سال که بیمار باشد در قواره معافیت کفالت قرار میگیرد؟
بلی، مشروط بر آنکه در شورای پزشکی رای نیاز به مراقب اخذ نماید

۷ – آیا یگانه مراقب و تنها فرزند ذکور بالای ۱۸ سال مادر فاقد شوهر میتواند از معافیت کفالت بهره مند گردد؟
بلی، مشروط بر آنکه وارد مرحله غیبت نشده باشد

۸ – ورود به مرحله غیبت از چه زمانی محاسبه می گردد؟
از موعد اعزام قانونی برای خدمت که در دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی مشخص شده است

۹ – ملاک محاسبه غیبت برای رسیدگی به ادعای معافیت از چه تاریخهایی در نظر گرفته میشود؟
از تاریخ ورود سن پدر به ۵۹ سال تمام، تاریخ فوت پدر، تاریخ طلاق مادر.

۱۰ – آیا اگر پدر مشمول زندانی باشد تنها فرزند ذکور بالای ۱۸ سال میتواند برای بهره مندی از افراد خانواده اقدام نماید؟
بلی مشروط بر آنکه حداقل یکسال تمام به خاتمه حبس قطعی پدر باقی مانده باشد و مشمول هم غیبت نداشته باشد.

۱۱ – آیا یگانه مراقب برادر و خواهر صغیر (زیر ۱۸ سال) که پدرشان فوت کرده باشد می تواند درخواست معافیت کفالت نماید؟
بلی مشروط به نداشتن غیبت.

۱۲ – آیا برادران ناتنی مانع رسیدگی از کفالت صغار میشوند؟
خیر.

۱۳ – آیا یگانه مراقب خواهر مجرد فاقد پدر در قواره معافیت کفالت قرار میگیرد؟
بلی مشروط به نداشتن غیبت.

۱۴ – منظور از مجرد بودن خواهر چیست؟
یعنی خواهری که از سن ۱۸ سالگی تا ۲۴ سالگی به عقد کسی در نیامده و مجرد باقیمانده باشد و همچنین پدر مشمول در قید حیات نباشد ضمناً بعد از ۲۴ سال هم به استناد مصوبه ستاد کل در صورت بقاء شرایط می تواند از معافیت استفاده نماید.

۱۵ – آیا خواهری که طلاق گرفته باشد در قواره رسیدگی خواهر مجرد قرار میگیرد؟
خیر، بعنوان خواهر مطلقه محسوب میگردد و در قواره قرار نمی گیرد.

۱۶ – آیا برادران ناتنی مانع از رسیدگی خواهر مجرد میشوند؟
بلی

۱۷- آیا یگانه مراقب برادر یا خواهر بیمار فاقد پدر و همسر و فرزند در قواره معافیت کفالت قرار میگرند؟
بلی، مشروط به نداشتن غیبت.

۱۸ – آیا تنها مراقب و نوه ذکور بالای ۱۸ سال جد و جده میتواند درخواست رسیدگی نماید؟
بلی، مشروط براینکه جد و جده فاقد فرزند باشند (فرزندان فوت کرده باشند) در خصوص جده نیز فاقد همسر باشد.

۱۹ – آیا در حین تحصیل میتوان درخواست معافیت کفالت نمود؟
بله، مشروط بر اینکه دارنده معافیت تحصیلی باشند.

۲۰ – بمنظور صحت یگانه مراقب بودن مشمول گواهان چه کسانی هستند؟
سه نفر از بستگان نسبی و سببی بایستی گواهی یا تائید نمایند.

۲۱ – برای کسانی که با ارتکاب به اعمالی چون جعل شناسنامه ، مهر ، امضاء ، کارت پایان خدمت ،‌کارت معافیت ،‌استفاده از شناسنامه دیگران ، اعمال نفوذ ، شهادت کذب ، گواهی خلاف واقع ،‌کتمان داشتن حقیقت ،‌اخذ رشوه یا فریب دادن مشمول موجبات معافیت خود یا دیگران را از خدمت وظیفه عمومی فراهم سازند چه مجازاتی در نظر گرفته می شود؟
مطابق ماده ۶۰ قانون به اتهام آنان در دادگاه صالحه رسیدگی شده و با رعایت شرائط و امکانات خاطی و دفعات و مراتب جرم و مراتب تادیب از وعظ و توبیخ و تهدید به حبس تعزیزی از یک سال تا پنج سال محکوم میشوند.

 

پسر باعلی بازدید : 312 جمعه 17 خرداد 1392 نظرات (0)

»» در این حالت با داشتن شرایط مختلفی می توان اقدام نمود که چند نمونه رایج از آنها در زیر می آید :

1) معدل لیسانس بالای 17 + یک مقاله معتبر + اشتغال به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

2) معدل لیسانس بالای 16 + فوق لیسانس بالای 17 + یک مقاله معتبر + نامه معرفی استاد

( البته اگر معدل کمتر از این مقادیر نیز باشد ، با شرط تحصیل در برخی از رشته ها و دانشگاه ها ضریبی از 1.01 تا 1.06 تعلق می گیرد تا معدل موثر حساب گردد. برای کسب اطلاعات بیشتر از ضریب موثر دانشگاه های مختلف به بنیاد ملی نخبگان واقع در شهر خود مراجعه نمایید. )

3) اطلاعات سایر شرایط مثل اختراع و . . . را می توانید از سایت بنیاد ملی نخبگان کسب کنید.

»» روال کار در این حالت اینگونه است که فرد به بنیاد ملی نخبگان در شهر خود مراجعه کرده و در صورت احراز شرایط ، بنیاد برای وی تشکیل پرونده می دهد و او را به یکی از سازمانهای نظامی زیرمجموعه معرفی می کند. البته این پروسه اداری ممکن است حتی 3-4 ماه هم به طول بیانجامد . پس از مشخص شدن سازمان مربوطه و تعریف پروژه، فرد می تواند خدمت سربازی خود را از طریق "انجام پروژه ای به طول حدودا 10 ماه" + "دوره آموزشی سربازی حدودا 45 روزه" به انجام برساند . در این حالت فرد در انتخاب سازمان مورد نظر و پروژه اختیارات چندانی ندارد و تابع بنیاد است.

»» لازم به ذکر است که دوره های آموزشی 45 روزه فقط 2 بار در سال و در ماههای تیر و دی قابل انجام است. بنا به توافق بنیاد ، می توان این دوره را قبل ، بعد ، و یا حتی در حین انجام پروژه گذراند. 

 

پسر باعلی بازدید : 28 پنجشنبه 16 خرداد 1392 نظرات (0)
ردیف

موضوع

اجرا

حجم
(KB)

زمان
1 دوست دارم نگات کنم تو هم منو نگاه کنی 2,297 00:03:15
2 علی الامام الرضا سلام الله - تواشیح 680 0:07:13
3 ای حرمت قبله ی اهل ولا 788 0:10:09
4 آمده ام ای شاه پناهم بده 587 0:08:51
5 اومدم تا ببینم لحظه  ی عاشق شدنو 1،873 0:12:48


برای دانلود کردن مدیحه ها، روی آیکون  کلیک راست نموده
و  گزینه ...Save Target As را انتخاب نمایید.

 

پسر باعلی بازدید : 14 پنجشنبه 16 خرداد 1392 نظرات (0)
پسر باعلی بازدید : 66 پنجشنبه 26 اردیبهشت 1392 نظرات (0)
سيستم مديريت محتوا چيست؟
 
سيستم مديريت محتوا (Content Management System) يا نرم افزار مديريت محتوا که بعضا به آن نرم افزار مديريت وب سايت (يا سامانه سايت ساز) نيز مي گويند یک سیستم تحت وب است که برای تولید، ویرایش و حذف صفحات وب بکار می رود و برای ایجاد وب سایت مورد استفاده قرار می گیرد. 
 
با استفاده از سیستم مدیریت محتوا، کاربر می تواند تمام محتوا یک صفحه وب را اعم از متن، تصویر، فیلم و یا هر رسانه دیگری را ویرایش نماید. این سیستم ها توسط برنامه نویسان وب ایجاد می شوند تا کاربران بتوانند با کمترین تخصص در زمینه طراحی سایت، وب سایت های مورد نظر خود را طراحی کنند. 
 
کاربران استفاده کننده از سیستم مدیریت محتوا با گذراندن یک دوره آموزشی کوتاه می توانند محتویان وب سایت خود را ویرایش کنند. به عبارت دیگر می توان گفت این سیستم ابزاری است برای افراد غیر متخصص در زمینه برنامه نویسی وب. 
سیستم های مدیریت محتوا در سال 1990 بوجود آمدند. و در اوایل قرن 21 بازار فروش این سیستم ها بسیار پر رونق گشت.
 
امروزه تمامي وب سايت هاي بزرگ و پربازديد جهان و اكثريت وب سايتهاي شركتي و سازماني، براي طراحي سايت و يا مديريت وب سايت خود، از سيستم مديريت محتوا استفاده مي نمايند.
 

 
 * لزوم استفاده از سيستم مديريت محتوا

  استفاده از سيستم مديريت محتوا براي وب سايت هايي که بايد در بازه هاي زماني خاصي به روز شوند مانند وب سايت شرکت ها و سازمان ها، امري اجتناب ناپذير است زيرا در ميان مدت باعث کاهش چشمگير هزينه هاي نگهداري وب سايت مي شود. 

ضمن اينکه بازدهي وب سايت هايي که از سيستم مديريت محتوا براي مديريت اطلاعات خود استفاده مي کنند، به مراتب بالاتر از سايت هاي ايستا يا استاتيک بوده و موجب افزايش درآمد شرکت ها و سازمان ها مي شود. براي کسب اطلاعات بيشتر، مقاله فرق سايت پويا و استاتيک را مطالعه فرماييد.


 

پسر باعلی بازدید : 46 پنجشنبه 26 اردیبهشت 1392 نظرات (0)
سامانه مدیریت محتوا / ساطع، علیرضا(1)
منابع : ماهنامه ره آورد نور، شماره 8 | تاریخ درج : ‎1388/8/20 | بازدید : 159 
کلید واژه ها :

 

 

اشاره

در جهان حاضر، نقش و اهمیت اطلاعات و اطلاع رسانی پیوسته افزون می گردد و در این میان، شبکه جهانی اینترنت از مهم ترین ابزار اطلاع رسانی و غنی ترین گنجینه اطلاعات به حساب می آید که به سرعت به محتوای این منبع عظیم و گسترده افزوده می شود. با افزایش تولید اطلاعات اینترنتی، نشر به موقع و در دسترس بودن آن اهمیت زیادی پیدا می کند؛ چرا که طول عمر اخبار متفاوت بوده، از چند دقیقه تا چندین روز یا بیشتر متغیر است. امروزه پایگاه های اینترنتی، دسترسی به اخبار و اطلاعات جدید و همچنین تسهیل در استفاده از بایگانی اطلاعاتی را به مراتب تسهیل نموده اند و در کنار آن، تولید کتب و جزوات آموزشی الکترونیکی نقش و جایگاه تولیدات الکترونیکی را نشان می دهد.

اما تولید و عرضه محتوای الکترونیکی، یک روی سکه می باشد و روی دیگر آن مدیریت این اطلاعات رو به رشد است. و این دغدغه ای است که ذهن بسیاری از مدیران پایگاه های بزرگ را مشغول کرده است. نوشتار حاضر بر آن است تا رویکردی را که پایگاه های اسلامی می توانند به این سامانه داشته باشند، مورد بررسی قرار دهد. نخست به چیستی سامانه مدیریت محتوا و مزایا و معایب آن می پردازیم و سپس به نقش و جایگاه آن در پایگاه های اسلامی اشاره خواهیم کرد.

 

 

پسر باعلی بازدید : 48 پنجشنبه 26 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

تعرفه خطوط
معرفی سامانه های مدیریت محتوا








سامانهٔ مدیریت محتوا ( Content Management System و به اختصار: CMS)، برنامه‌ای است که با بهره‌گیری از بانک اطلاعاتی امکان ویرایش، انتشار، و مدیریت داده‌ها را - بدون نیاز به برنامه‌نویسی - فراهم می‌کند.

برای نمونه، سامانهٔ مدیریت محتوای ویکی‌پدیا، نرم‌افزار مدیاویکی است.CMS یک برنامه نرم افزاری روی سرور است که به مدیر سایت اجازه می‌دهد تا محتوای سایت را بدون نیاز به طراحی دوباره سایت، تغییر دهد. در واقع طراح اولیه سایت، یک بار سیستم محتوا را طراحی می‌کند و تعدادی قالب آماده برای صفحات طراحی کرده و آن را روی سایت شما نصب می‌کند. و حال شما به راحتی می‌توانید صفحات دیگری را به آن کم یا اضافه یا ویرایش کنید.

سایتهای مجهز به سیستم مدیریت محتوا که در اصطلاح به CMS که مخفف Content Management System است مشهورند، وبسایتهایی از نوع پرتالها یا سایتهای پویا هستند که برای مصارف خاص توسط طراحان حرفه ای و یا شرکتهای طراحی حرفه ای ایجاد میشوند.

تمام مزایا و معایب مربوط به سایتهای پویا در مورد سایتهای مجهز به سیستم مدیریت محتوا صدق می کند. البته در نظر داشته باشید که سایتهای پویا و پرتالها نیز مجهز به سیستم مدیریت محتوا هستند اما آنچه که در CMS ها متفاوت است طراحی آنها و سیستمهای مدیریت محتوای آنها برای مصارف خاص است.


تفاوت سیستم های مدیریت محتوا با سایتهای پویا و داینامیک

از مزایای سیستمهای مدیریت محتوا نسبت به سایر سایتهای داینامیک میتوان به آماده بودن و جامع بودن آنها اشاره کرد. از این رو اغلب اینگونه از سایتها در کمتر از 3 روز کاری قابل نصب و استفاده هستند.طراحی سایتهای CMS مانند یک خط تولید محصول است و از آنجا که طراح باید نمونه های محدودی را به صورت انبوه تولید کند سعی در رعایت تمام اصول امنیتی، گرافیکی، موارد مربوط به رنکینگ و امتیاز موتورهای جستجو و سایر موارد موثر، در محصول اصلی می کند.

با توجه به مزیتهای CMS ها به تمامی افراد، سازمانها و شرکتهایی که شرایط داشتن سایتهای داینامیک را دارند توصیه می شود تا ابتدا به دنبال سیستمهای مدیریت محتوای مخصوص به کار خود بگردند و در صورتی که پیدا نشد به طراحی سایتهای پویا روی بیاورند.


صرفه جویی در هزینه‌های نگهداری سایت

با استفاده از CMS، وب‌گاه شما هرقدر هم که گسترده باشد، یک اپراتور ساده می‌تواند آنرا به سادگی نگهداری و به روز کند. نیازی به پرداخت هزینه زیاد برای به روز رسانی توسط یک طراح وب حرفه‌ای نخواهد بود. برای اطلاع از جدیدترین cms های تولید شده به این سایت مراجعه نمایید.

سهولت توسعه و افزایش کارآیی وب‌گاه

با استفاده از CMS به سادگی قادر خواهید بود هر امکانی را که بخواهید به سایت اضافه کنید. در واقع شرکتهای طراحی وب، سالها تجربه خود در راه اندازی وب‌گاه‌های مختلف را در قالب یک نرم افزار CMS به شما ارائه می‌دهند و شما می‌توانید از امکانات آماده این نرم افزارها نهایت استفاده را ببرید.

پیاده سازی سریع تر وب‌گاه

توجه به اینکه قسمت های مختلف یک نرم افزار CMS از قبل طراحی و آماده شده اند، راه اندازی سایتهای متکی به نرم افزار CMS معمولاً بسیار سریع تر از سایتهای ایستا (Static) صورت می پذیرد.

به روز رسانی سریع و آسان

در واقع بزرگ‌ترین مزیت CMS به طراحی سنتی در همین زمینه است. با استفاده از CMS، شما برای به روز رسانی وب‌گاه خود تنها به یک کامپیوتر متصل به اینترنت نیاز خواهید داشت و برای این کار از هیچ نرم
پاسخ با نقل قول

تعيين شماره خط SMS و استعلام آن با توجه به عقد قرارداد فی مابین ضروری می باشد.

 

الف ) شماره خط SMS‌ رايگان :
شماره هاي 14 رقمي عادي : بطور مثال : ‌3000765000xxxx يا 3000765432xxxx

ب ) شماره خط SMS‌ رند :
درصورتیکه نیاز به شماره رند داشته باشید ، می‌توانيد یک و یا چند شماره دیگر را با شرایط زیر به نرم‌افزار خود اضافه نمایید.

• هزينه شماره SMS‌ ویژه :
1) شماره هاي 14 رقمي رند:‌ 25 هزار تومان به بالا ( بطور مثال 30007654322525)
2) شماره هاي 14 رقمي ویژه:‌ 50 هزار تومان به بالا ( بطور مثال 30007650006000)

• هزینه شماره هاي 10 رقمي :
هزینه خطوط 10 رقمی 120 هزار تومان می باشد. ( بطورمثال 3000765444)

• هزینه شماره هاي 9 رقمي:
هزینه خطوط 9 رقمی از 150 هزار تومان به بالا ( بطور مثال : 300071801 ، 300071841 ، 300071871 )

تعرفه پیامک

 

 

 

- دریافت پیام کوتاه تا حد ارسال رایگان و بیشتر از آن به ازای هر پیام دریافتی 20 ریال می باشد.
نکته 1: هیچ محدودیتی در تعداد sms خریداری شده وجود ندارد.
نکته 2: برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط خرید و یا دریافت نمایندگی با واحد فروش و بازرگانی شرکت تماس حاصل فرمایید.
نکته 3: مبنای محاسبه هزینه های ارسال پیام کوتاه بر اساس واریزی مشتری طبق جدول فوق خواهد بود.
نکته 4: همیشه میزان آخرین خرید مشتری درجه حساب او را تعیین می کند.
نکته 5: در صورتیکه قبل از پایان اعتبار ریالی، مشتری اقدام به شارژ جدید در درجه متفاوت با درجه قبلی نماید، کل مبلغ واریزی جدیدو مانده حساب قبل، از همان لحظه با نرخ اس ام اس درجه جدید محاسبه خواهد شد.
بعنوان مثال: زمانیکه مشتری در درجه خرید 3 اقدام به شارژ نموده باشد و هنوز مبلغی از اعتبارقبلی باقی مانده باشد و اقدام به شارژ در درجه 2 نماید از همان لحظه کل مبلغ واریزی جدید و مانده قبل با هزینه های درجه 2 محاسبه می شود.

 

 

پسر باعلی بازدید : 81 پنجشنبه 26 اردیبهشت 1392 نظرات (0)
چاپ فرستادن به ایمیل
یکشنبه, 19 مهر 1388 ساعت 19:04

بسیاری از کاربران جوملا، قبلا وب سایتی به صورت  HTML و  CSS داشته اند. در این مقاله ما نحوه تبدیل محتوای قبلی سایت خود به جوملا خواهیم پرداخت.

تبدیل محتوای صفحات استاتیک


صفحات استاتیک ، صفحاتی هستند که دارای محتوایی ثابت در قالب HTML  بوده و به وسیله یک منو نمایش داده می شوند.

برای تبدیل محتواهای ثابت مراحل زیر را انجام دهید:

1- در صفحه اصلی مدیریت جوملا بر روی گزینه افزودن مطلب جدید کلیک نمایید.

 افزودن مطلب جدید


دقت کنید که گزینه نمایش در صفحه اول برابر خیر باشد.

 

پسر باعلی بازدید : 45 پنجشنبه 26 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

مقدمه

یکی از محبوبترین کنترل‌پانل‌های مدیریتی هاست‌های لینوکسی (Linux) می‌باشد که می‌توانید با استفاده از آن بهترین و ساده‌ترین مدیریت را داشته باشید.

این کنترل‌پانل فعالیت‌های یک مدیر سایت را تسریع می‌بخشد.

 

پسر باعلی بازدید : 122 پنجشنبه 26 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

جوملا چیست ؟

چاپ
پنجشنبه, 16 مهر 1388 ساعت 11:23

Joomla Logo - لوگو جوملاجوملا! یک سیستم مدیریت محتوا فوق العاده تحت وب است که در ساختن وب سایت و دیگر برنامه های تحت اینترنت به شما کمک می کند. مهم تر اینکه جوملا یک برنامه open source  میباشد که به طور رایگان دراختیار همه قرار دارد.

جوملا! در عمل

جوملا برای قدرت بخشی به کلیه برنامه ها، از یک صفحه شخصی ساده تا برنامه های تحت وب  شرکت های عظیم استفاده می شود. چند مورد از موارد استفاده جوملا! به شرح زیر است:


  • پرتال ها و یا وب سایت های شرکت های عظیم
  • تجارت آنلاین
  • وب سایت های تجاری در مقیاس کوچک
  • وب سایت های سازمانی و رایگان
  • کاربرد های دولتی
  • اینترنت و اینترانت های شرکت های عظیم
  • سایت های مذهبي و مرتبط با آموزش
  • صفحات شخصی و خانوادگی
  • پورتال های مبتنی بر گروه ها و اصناف
  • مجلات و روزنامه ها


جوملا! میتواند به سادگی در کنترل تمامی قسمت های وب سایت شما، از اضافه کردن محتوا و تصویر تا بروز رسانی کاتالوگ محصولات و یا رزرواسیون آنلاین استفاده شود.

جوملا! برای مصرف کنندگان نهایی

بسته نرم افزاری جوملا! طوری طراحی شده که حتی کاربران عادی هم می توانند آن را به سادگی نصب کنند. اکثر کاربران در نصب و استفاده از نرم افزارجوملا فارسی به مشکلی بر نخورده اند کما اینکه کاربران مبتدی از پشتیبانی فراوان برخوردارند. در حال حاضر ما از تعداد زیادی فعال و علاقه مند، و بیش از چندين هزار نفر کاربر و برنامه نویس در انجمن هاي خود برخورداریم که این تعداد همواره در حال افزایش است.

هنگامی که جوملا! نصب و آماده به کار شد، حتی کاربران مبتدی میتوانند به سادگی محتوا را اضافه و یا ویرایش، عکس ها را بروزرسانی و اطلاعاتی را که جربان حیاتی شرکت شماست کنترل کنند. هر شخصی  با دانش مقدماتی پردازش متن میتواند یک سایت مبتنی بر جوملا! را مدیریت کند.

توسط یک واسط مبتنی بر مرورگر اینترنتی شما قادر خواهید بود تا به راحتی مطالب یا اخبار جدید را اضافه، صفحات پرسنلی، لیست مشاغل و عکس های محصولات را کنترل و تعداد نامحدودی بخش و مطلب روی سایت خود ایجاد کنید.

با جوملا! حرکت به مرحله بعد

جوملا! سهم بسزائی در اداره و رهبری محتویات مورد احتیاج برای راه اندازی سایت شما را بازی می کند. اما برای بسیاری از کاربرها، قدرت واقعی جوملا! در ساختار برنامه آن قرار دارد که دست هزاران کاربر حرفه ای در سر تا سر جهان را برای خلق add-ons (ضمائم)  و پسوند ها extension قوی باز گذاشته است. 

این ها تنها چند مثال از صدها extension موجود هستند: 

  • دینامیک برای سازنده ها
  • دایرکتوری های تجاری یا سازمانی
  • مدیریت اسناد
  • تصویر و گالری های چند رسانه ای
  • ابراز های سبد خرید و تجارت الکترونیکی
  • نرم افزار گپ و محل و تالارهای گفتگو و تبادل نظر
  • تقویم
  • نرم افزار بلاگ و مديريت و توليد وبلاگ
  • خدمات کتابچه راهنما
  • خبرنامه های و نامه الکترونیکی
  • ابزارهای گزارش دهی و جمع آوری داده ها
  • سیستم های تبلیغات توسط بنر
  • خدمات آبونمان شدن
  • و...


شما می توانید مثال های بیشتری را در لیست راهنمای رو به رشد extensionهای ما پیدا کنید . آمادگی متحیر شدن از کارهای مهیج که حاصل جامعه برنامه نویسان فعال ما است را داشته باشید.  

جوملا!! برای توسعه دهنده ها

برخی از شرکت ها و یا سازمانها، انتظاراتی دارند که در حال حاضر از توان جوملا! ی اولیه و یا extensionهای موجود خارج است. خوشبختانه جوملا! ، یک ساختار برنامه قوی را ارائه میدهد بطوریکه توسعه دهنده گان را قادر می سازد تا ضمائم های ناب بسازند که این خود توان جوملا! را به مسیرهای بی حد و مرز مجازی بسط میدهد.

با استفاده از ساختار اصلی ، توسعه دهنده گان می توانند به راحتی موارد ذیل را بسازند:

  • سیستمهای تجارت الکترونیکی یکپارچه
  • سیستم های نظارت بر موجودی کالا
  • ابزارهای گزارش نویسی داده ها
  • راهنمای محصولات ویژه
  • دفترچه های راهنمای تجارت مرکب (مجموعه ای)
  • سیستم های رزرواسیون
  • ابزارهای ارتباطی
  • پل های برنامه
  • یا هر نوع برنامه دیگری که مناسب یک نیاز خاص باشد . . .


اگر شرکت و یا سازمان شما عامل سومی به نام توسعه دهنده جوملا! را به خدمت بگیرد و یا با بهره گیری از ساختار جوملا! یک  نرم افزار درون سازمانی بسازید، شما سکوی بازی را ساخته اید که شما را محدود به هیچ توسعه دهنده و یا برنامه بسته و انحصاری دیگری نمی کند.

شما می توانید درباره توسعه دادن روی ساختار جوملا! در شبکه توسعه دهنده ما بیشتر آگاه شوید. زیبائی جوملا! در این است که شما می توانید با استفاده قدرتمندانه از ساختار جوملا! و نحوه داده پردازی برنامه با کاربر، محصولات خود را به کاربرهای نهائی خود در محیطی آشنا و قدرتمند ارائه دهید.  

هیچ خرجی ندارد، جوملا! رایگان و باز بوده و تحت لیسانس GPL در دسترس همه می باشد. ما ادعا نمی کنیم که کامل هستیم و نمی توانیم قول دهیم که تمام نیاز دنیا را بر آورده کنیم. اما برای خیلی از برنامه های وب، برنامه ما همان چیزی است که برای اینکار به آن احتیاج است. در هر نسخه، ما ویژه گی های فوق العاده ای را به آن اضافه می کنیم، و با رهنمودهای جامعه کاربرهای عزیزمان در صدد هستیم تا نرم افزارهای رقابتی و پیروزمندانه ای را برای سال های آتی عرضه کنیم

 

پسر باعلی بازدید : 804 پنجشنبه 26 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

 

WordPress completely dominates top 100 blogs

Posted in Tech blog on April 11th, 2012 by Pingdom

WordPress is no doubt a very popular web publishing platform for blogs and other types of websites. But just how popular is it?

We just completed a study and found that WordPress is in use by 48% of the top 100 blogs in the world. This is an increase from the 32% we recorded three years ago.

Other developments since then include that custom blog publishing platforms are more common now, TypePad has all but disappeared from the top 100, Tumblr has made an entrance, and some companies really don’t want to spill the beans about what solutions they use.

Update: Following a comment (see below) we have adjusted the article a bit. TUAW is running BlogSmith, so it has been removed from WordPress self-hosted. TMZ is running CrowdFusion, so it has been removed from BlogSmith, and CrowdFusion added to the list. This bring the total for WordPress to 48. We also adjusted Gawker and Gizmodo to being on Gawker’s platform, moving them from the Custom category.

WordPress is big, period

Just over three years ago we looked at what blog platforms and content management systems (CMS) were used by the sites listed in Technorati’s top 100 blogs. We found that WordPress was the number one blog platform with 32% of sites using it.

Doing the same survey now in 2012, we find that quite a bit has happened in three years. Most notably, WordPress now completely dominates the top 100, accounting for almost half of the blogs.

Here’s what we found in our survey:

Publishing platforms for top 100 blogs

You can read more about how we went about finding out what platform each site is using at the end of the article. To summarize it, we used common tools to try to figure out for ourselves first, what the site is using. Only if that did not reveal anything, did we try to contact the site’s owners and administrators directly to ask them.

 

 

 

 

Here is the complete list of the top 100 blogs, presented in order of Technorati rank:

 

http://royal.pingdom.com/2012/04/11/wordpress-completely-dominates-top-100-blogs/

پسر باعلی بازدید : 35 پنجشنبه 26 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

لیست سیستم های مدیریت محتوای فارسی

مهر ۲۶م, ۱۳۸۵

این مطلب به روز میشود

 

ماه ها پیش که شروع به نوشتن این مطلب کردم تقریبا ۲۴ سیستم مدیریت محتوای فارسی را در همان ابتدای کار در این لیست قرار دادم و سعی کردم که این لیست را تا به امروز ب‌روز نگه دارم که در حال حاضر این لیست ۹۲ سیستم مدیریت محتوا و انجمن را در خود جای داده است.
هر چند که در این مدت دوستان زیادی با گذاشتن این لیست در انجمن های مختلف اینترنتی بدون ذکر منبع کار را به نام خودشان تمام کردند اما بدلیل استقبال زیادی که از این مطلب شد و همچنین تغییر بعضی از آدرس ها تصمیم گرفتم که دوباره آن را منتشر کنم .

به شما پیشنهاد میکنم که حتماً نگاهی به این لیست بیندازید چون حتما با CMS هایی برخورد خواهید کرد که قول میدهم تا بحال حتی نامشان را هم نشنیده‌اید.
بتازگی نیز وب سایت هایی همچون Opensourcecms.ir و Xcms به همین منظور افتتاح شده اند که قرار است کاری همانند این وب سایت را انجام دهند.

اگر شما هم CMS فارسی دیگری را میشناسید که در این لیست قرار ندارد و یا اینکه آدرس سایت رسمی آن تغییر پیدا کرده است ، لطف کنید در قسمت نظرات اطلاع دهید.
همچنین از شما خواهشمندم اگر این لیست را در جای دیگری معرفی میکنید حتما لینک ثابت این مطلب را در زیر آن ذکر کنید تا کاربران دیگر بتواند پیگیر آن باشند.

لیست سیستم های مدیریت محتوای (CMS) فارسی: آخرین بروزرسانی ۱۳۸۶/۱۲/۲۷

  1. Movable Type
  2. WordPress
  3. Joomla
  4. Mambo
  5. Mitra
  6. Mitra Plus
  7. PhpNuke (Iran Nuke)
  8. PhpNuke (Mashhadteam)
  9. Xoops
  10. Bitrix
  11. Drupal
  12. E107
  13. IWebnegar
  14. Zanbagh
  15. Dorsa
  16. TW-CMS
  17. Aftab
  18. Ziggurat
  19. Arashk
  20. Pars CMS
  21. Part afzar
  22. Aryanic
  23. Tandis
  24. Farvardin
  25. Hadish
  26. Tolue CMS
  27. Phpbb
  28. Site Genetrator
  29. Asp Rider
  30. Parsdesign
  31. Wx-blog
  32. Fusion
  33. Afagh
  34. Nuck evolution
  35. FarsiCommerce
  36. Persian SMF
  37. Masir
  38. Vbulletin farsi
  39. Persism
  40. Negaresh
  41. News Studio
  42. Pars palette
  43. Pars blogger
  44. Spip
  45. MODx

  46. Data life engine
  47. My BB ( Webshahr )
  48. Persia CMS
  49. Serendipity
  50. Phoenix
  51. Khabargozar
  52. Subdreamer CMS
  53. Ektron CMS400
  54. Siterun CMS
  55. CommunityServer
  56. Mybboard
  57. Tinyportal
  58. Sheedravi
  59. Jet CMS
  60. Siqma
  61. Farsi News
  62. Persian Nuke
  63. Arya CMS
  64. Webdes
  65. Open Source Club
  66. Olapour CMS
  67. Subdreamer CMS
  68. AMT CMS
  69. Plone
  70. AJA Nuke
  71. Farsi script
  72. Farsicom
  73. Rayan CMS
  74. Papyrus
  75. WinCMS.Net Pro
  76. Parsa CMS
  77. Azaran Design
  78. LifeType
  79. Parvaneh
  80. Icarusplus
  81. Sitcocms
  82. Douran Portal
  83. My Customers
  84. Partit
  85. Setiran
  86. Rooja
  87. NetSups
  88. Farahost
  89. Cmsiran
  90. Mybboard
  91. Webnuke
  92. http://mydnn.ir/
  93. Eshopbuilder
  94. http://masir.net/
  95. http://s9y.org/
  96. http://www.webdes.ir/
  97. http://www.mecms.ir/
  98. http://forum.webshahr.com/
  99. http://www.cmsiran.com/
  100. http://www.siterun.com/
  101. http://www.sheedravi.com/
  102. http://www.opensourcecms.com/
  103. http://www.netpro.ir/
  104. http://www.asp.net/
  105. http://www.cmsmatrix.org/
  106. http://www.joomla.ir/
  107. http://www.xoops.ir/
  108. http://www.phpbb.ir/

 

پسر باعلی بازدید : 124 پنجشنبه 26 اردیبهشت 1392 نظرات (0)


از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

سامانهٔ مدیریت محتوا (به انگلیسیContent Management System و به اختصار: CMS)‏، مجموعه‌ای از رویه‌ها برای مدیریت روند کار در یک محیط مشارکتی است. این رویه‌ها می‌توانند دستی یا رایانه‌ای باشند. این رویه‌ها طراحی می‌شوند که:

  • افراد زیادی بتوانند مشارکت کنند و داده‌های مختلفی را به اشتراک بگذارند
  • داده‌ها دارای کنترل دسترسی براساس نقش کاربران باشند. نقش کاربران تعیین می‌کند که چه کاربری چه چیزی را می‌تواند ویرایش کند یا ببیند
  • ذخیره‌سازی و بازیابی داده‌ها را آسان کند
  • ورودی‌های مشابه تکراری را کاهش دهد
  • گزارش‌نویسی را بهبود بخشد
  • ارتباط بین کاربران را بهبود بخشد

در یک CMS، داده می‌تواند هر چیزی باشد، مانند اسناد، فیلم، عکس، شماره تلفن، داده‌های علمی و غیره. CMSها بیشتر برای ذخیره، کنترل، بازبینی، توسعه معنایی و انتشار اسناد به‌کار می‌رود.

 

پسر باعلی بازدید : 47 پنجشنبه 26 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

هدف از این مقاله ایجاد آشنایی کاربران با سیستم های مدیریت محتوا خصوصاً مامبو فارسی و جوملا فارسی است.
مامبو و جوملا  یک سیستم مدیریت محتوا یا (Content Management System) می باشد. به بیان ساده تر سیستم مدیریت محتوا موتوری است در پشت سایت شما که فرآیند ایجاد، مدیریت و نمایش محتوا را برای شما آسان می کند.
هدف از پروژه مامبو و یا جوملا را می توان حصول بخش اعظمی از خصوصیات ذیل بر شمرد:

این خصوصیات را به 5 شاخه کلی تقسیم بندی کرده، سپس به شرح تفصیلی آنها می پردازیم:

1ایجاد محتوا
2- مدیریت محتوا
3- انتشار
4- نمایش
5- قرارداد و داد و ستد


ایجاد محتوا: قابلیتی است که مؤلفین آثار (نویسندگان محتوا) برای استفاده از CMS به آن نیازمندند. 
ملزومات این بخش عبارتند از:

  • محیط تألیف یکپارچه

سیستم مدیریت محتوا باید محیط قدرتمند و یکپارچه ای را برای مؤلفین آثار فراهم آورد. بدین ترتیب مؤلفین می توانند از امکانات گسترده جهت ایجاد محتوا در CMS استفاده نمایند.

  • جداسازی محتوا و محیط نمایش آن

ایجاد فرمت های مختلف نشر بدون جداسازی محتوا و محیط نمایش آن امکان پذیر نمی باشد. تألیف باید بر مبنای شیوه ها به گونه ای بوده که قالب نوشته ها در هنگام انتشار بر روی محتوا پیاده سازی گردد.

  • تألیف چند کاربری (Multi-user)

CMS شمال چندین مؤلف می باشد. امکاناتی نظیر قفل رکورد ها (Record Locking) موجب پیشگیری از برخورد و تداخل تغییرات در محتوا بهنگام ویرایش محتوا می گردد.

  • تک منبع کردن (استفاده مجدد از محتوا)

یک صفحه و یا حتی یک پاراگراف ممکن است بارها در متون مختلف استفاده شده و یا به گروه های مختلف کاربری نمایش داده شود.
این یکی از ملزومات نمایش محتوا در سکو های مختلف نظیر اینترانت و اینترنت از یک منبع واحد می باشد.

  • ایجاد Metadata

قرار دادن Metadata (ایجاد کننده، موضوع، کلمات کلیدی و ...) بهنگام مدیریت یک منبع اطلاعات بزرگ امری حیاتی است.

  • لینک سازی قدرتمند

مؤلفین لینک ها (پیوند های) متعددی را بین صفحات مختلف ایجاد می نمایند که این پیوند ها باید در برابر بازسازی و گسترش ساختار سیستم پایدار باشد.

  • تألیف غیر فنی

مؤلفین نباید برای ایجاد محتوا به دانستن HTML یا اطلاعات فنی نیاز داشته باشند.

  • استفاده آسان - راندمان بالا

یک CMS موفق، سیستمی است که ایجاد، سازماندهی و مدیریت محتوا در آن آسان باشد.

مدیریت محتوا: هسته اکثر سیستم های مدیریت محتوا یک انبار مرکزی اطلاعات است که توسط ابزار متعددی جهت ویرایش محتوا پشتیبانی می گردد. 
ملزومات این بخش عبارتند از:

  • کنترل نسخه (Version) و آرشیو محتوا

کنترل اکید نسخه محتوا برای ایجاد اعتبار قانونی، تهیه نسخه های پشتیبانی و بازیافت اطلاعات الزامی است. رابطی ساده اما قدرمتند جهت ارائه چنین امکاناتی مورد نیاز می باشد.

  • بهبود جریان محتوا بین کاربران (Workflow)

ایجاد محتوای نامتمرکز وابستگی شدید به یک مدل قدرتمند "بهبود جریان انتقال محتوا از یک کاربر به کاربر دیگر" دارد که به راحتی سفارشی سازی شده و در برابر تغییرات درون سازمانی انعطاف پذیر باشد.
-- نیازهای مؤلفین خو را درک کنید، چراکه آنها هستند که عمده کارهای سخت را انجام می دهند.

  • امنیت

سطوح امنیتی مناسب و متعدد و بازرسی های دنباله دار (فرآیندهای قابل پیگیری بعد از انتشار یا ایجاد تغییرات) جهت حفاظت از یکپارچگی محتوا مورد نیاز است.

  • قابلیت یکپارچه سازی با سیستم های دیگر

یک سیستم مدیریت محتوا عموماً تنها یکی از سیستم هایی است که جهت نمایش اطلاعات بر روی اینترانت یا سایت اینترنتی استفاده می گردد.
یک سیستم مدیریت محتوای سازمانی تنها زمانی می تواند موفق باشد که قابلیت یکپارچه سازی کامل و شفاف با دیگر سیستم های سازمانی را داشته باشد.
مکانیزم های حصول این شرایط بطور شفاف مستند سازی شده و بر پایه استاندارد های معتبر صنعت بنا نهاده شده باشد.

  • گزارشگیری

یک CMS باید گستره وسیعی از گزارش ها را برای مدیران و کاربران ارائه نماید. در حالت ایده آل یک سیستم مدیریت محتوا باید کلیه وقایع را به محض وقوع گزارش دهد.
-- یک CMS با گسترش سازمانی در صورت عدم اطلاع و دخالت کلیه سهامداران از ابتدای امر حتماً متوقف خواهد شد.

انتشار و نمایش: موتور نشر CMS، محتوای ذخیره شده در انبار مرکزی اطلاعات را بازیابی کرده و صفحات نهایی را جهت نمایش تولید می نماید. 
ملزومات این بخش عبارتند از:

  • Stylesheets یا صفحات قالب بندی

ظاهر نمایش توسط صفحات قالب بندی کنترل می گردد. استفاده از این نوع صفحات قابلیت توسعه و انعطاف پذیری ایجاد می نماید.

  • قالب صفحات

آرایش کلی صفحات از طریق قالب ها تعیین می گردد. بطور ایده آل یک رابط غیر فنی برای طراحی و مدیریت قالب ها باید ایجاد شود.

  • توسعه پذیری

درج "ریزکدها" (Snippets) یا معادل آنها جهت ایجاد کارکرد های اضافی باید کار ساده ای باشد. CMS باید فرآیند "بهبود پیوسته" (Continual Improvement) را در طراحی رابط ها پشتیبانی کند.

  • پشتیبانی از فرمت های متعدد

CMS باید محتوا را به فرمت های متعدد نظیر HTML، نسخه چاپی، PDF و WAP (فرمت پشتیبانی شده توسط دستگاه هایی نظیر PDA و تلفن های همراه) منتشر کند و نیز قابلیت افزودن فرمت های جدید با پیشرفت تکنولوژی و توسعه سیستم را داشته باشد.

  • شخصی سازی

بسته به سطح دسترسی کاربران و یا Metadata محتوا، اطلاعات متفاوتی نمایش داده می شود. البته این بخش بیشتر در مورد پورتال های بزرگ سازگار است.

  • آمار استفاده

CMS باید آمار جامعی از مراجعات نظیر صفحات محبوب، مراجعات روزمره و استفاده از جستجو را جمع آوری نموده و نمایش دهد.
این اطلاعات میزان موفقیت سایت را مشخص نموده و موضوعات و چگونگی استفاده از سایت را شناسایی می نماید.

  • قابلیت دسترسی

CMS باید از استانداردهایی نظیر WAI مخفف W3C Web Accessibility Initiative پیروی کند.

  • پشتیبانی مرورگرها

صفحات باید بطور صحیح در تمامی مرورگرهای وب نظیر Internet Explorer, Firefox, Netscape, Opera و ... نمایش داده شوند.
نیز باید مشخص شود که CMS با کدام نسخه های مرورگرها سازگاری کامل دارد.

  • کارکرد محدود (سمت کاربر)

ممکن است بخواهید تکنولوژی های سمت کاربر نظیر Java, JavaScript, Flash و غیره را که برای نمایش سایت مورد نیاز هستند را محدود کنید. توجه این امر در مورد یک سایت نسبت به یک ایرنترانت از اهمیت بالاتری برخوردار است.

  • سرعت

حجم صفحه باید طوری تنظیم شود که زمان بارگذاری آن برای کاربر قابل قبول باشد، به عبارتی زمان انتظار طوری باشد که کاربر خسته نشود.

  • HTML معتبر

کلیه صفحات باید با جدیدترین مشخصات و استاندارد های HTML سازگاری داشته باشند. این امر موجب می گردد تا بیشترین سازگاری نمایش در بین مرورگرهای وب حاصل گردد.

  • ناوبری مؤثر

CMS باید شرایط پایدار و فراگیر جهت ناوبری آسان سیستم برای کاربران فراهم آورد.

  • داده های نمادین (Metadata)

کلیه صفحات باید جهت جستجو و فهرست سازی مؤثر دارای Metadata کافی باشند. درج Metadata نیز باید بر پایه استاندارد هایی نظیر Dublin Core صورت پذیرد.

نکته: علاوه بر هزینه مالی، بهای یک CMS شامل تواناییها و منابع نیروی انسانی و زمان مورد نیاز در سازمان شما می باشد.

قرارداد و داد و ستد: ملزومات مدیریت پروژه و داد و ستد نیز باید توسط CMS برآورده شوند.
ملزومات کلیدی این بخش عباتند از:

  • آموزش

فروشنده باید لیستی از کلیه آموزش های موجود و خدمات آموزشی خود در خصوص CMS را ارائه کند.

  • مستندات

CMS باید مستندات کامل در سطوح کاربران، مدیران و توسعه گران داشته باشد.

  • ضمانت

فروشنده باید خدمات دوره ضمانت را پس از فروش CMS به مشتریان ارائه نماید.
* چنین حالتی زمانی صادق است که کاربر مبلغی بابت خرید CMS پرداخت کرده باشد و شامل پروژه های Open Source و نرم افزارهای آزاد نمی شود.

  • توافقنامه های نگهداری

فروشنده باید شرح برنامه های پشتیبانی شامل سطوح نگهداری و فرآیندهای ارتقاء سیستم را مشخص نماید.
* چنین حالتی زمانی صادق است که کاربر مبلغی بابت خرید CMS پرداخت کرده باشد و شامل پروژه های Open Source و نرم افزارهای آزاد نمی شود.

  • منابع مورد نیاز

کلیه منابع از قبیل سخت افزار، نرم افزار و سیستم عامل مورد نیاز CMS باید ذکر شوند.

  • تواناییهای مورد نیاز

فهرستی از تواناییها و اطلاعاتی که درون سازمان شما نیاز است تا بتوان CMS مورد نظر را نگهداری و سفارشی سازی کرد نیز باید ذکر شوند.

  • هزینه ها

هزینه های مربوطه نظیر هزینه های ثابت CMS و نیز هزینه های متغیر به ازای هر کاربر (per-seat) باید ذکر شود. گزینه آخر بیشتر شامل سازمان های بزرگ می شود.

  • مقیاس پذیری

سطوح بارگذاری (حداکثر بارگذاری، حداکثر ترافیک سیستم و حداکثر تعداد کاربر در آن واحد) که توسط CMS قابل پشتیبانی بوده و نیز سخت افزار و نرم افزار مورد نیاز جهت افزایش کارکرد سیستم باید ذکر شوند.

  • محدودیت های فناوری اطلاعات (IT)

سخت افزار و نرم افزار اساسی که CMS بدون وجود آنها فعالیت نمی کند نظیر سیستم عامل ها، بانک های اطلاعاتی یا سرورهای بخصوص مشخص شوند.

  • سایت های مرجع:

فروشنده باید فهرست تعدادی از سایت های مرجع که CMS در آنها با موفقیت نصب و راه اندازی شده است را ارائه نماید. این سایت ها باید با خصوصیات سازمان شما مطابقت داشته باشند.

اين سيستم ها كه امروزه در وب بنام CMS شناخته ميشوند، مخفف Content Management System ميباشند كه يك برنامه نرم
افزاري روي سرور هستند و به مدير سايت اجازه ميدهند تا محتواي سايت را تغيير دهد بدون نياز به طراحي دوباره سايت .

در واقع طراح اوليه سايت يكبار سيستم CMS را طراحي ميكند و تعدادي قالب آماده براي صفحات طراحي كرده و آن را روي سايت شما نصب ميكند .و حال شما براحتي ميتوانيد صفحات ديگري را به آن كم يا اضافه يا ويرايش كنيد .

چرا شما يك CMS لازم داريد ؟

اگر سايت شما هر چند وقت يكبار (مثلا هر دو هفته) به روز ميشود ميتوانيد بجاي اينكه هر بار به يك شركت طراحي وب مراجعه كنيد ، خودتان با نصب يكي از اين برنامه هاي مديريت محتوا ، تغييراتتان را روي سايت اعمال كنيد .

اگر شما سايت خود را اصلا بروز نميكنيد ، بايد كم كم به فكر بيافتيد ، چون بيننده هاي شما وقتي هميشه با يك صفحه هميشگي روبرو شوند كم كم شما را فراموش ميكنند ، چون چيز جديدي براي عرضه نداريد .

يك CMS چه امكاناتي دارد ؟

طيف وسيعي از امكانات . اكثر CMS ها در ورژن هاي مختلف و با قابليت هاي مختلف به بازار عرضه ميشوند . البته قابليت بروز كردن اطلاعات در همه مشترك است اما قابليت هاي ويژه ديگري دارند كه با قيمت هاي مختلف بشما پيشنهاد ميدهند . از جمله:

1- مديريت اطلاعات فرستاده شده توسط كاربران و تاييد اطلاعات

2- چند زبانه بودن

3- ايجاد نقشه سايت دايناميك

4- امكان ايجاد تجارت الكترونيك يا فروشگاه مجازي

5- ايجاد فرم براي دريافت اطلاعات كاربران

6- بهينه سازي تصاوير آپلود شده

7- ايجاد و بروز كردن متا تگ ها

8- امكان جستجو در مطالب سايت

9- امنيت بيشتر

10- گزارش آمار بازديد از صفحات

11- و ....

سیستم های مدیریت محتوا 
CMS هاي اطلاعاتي:

اين سيستم ها معمولا كار طراحي صفحات سايت را انجام نميدهند . بلكه كارشان مديريت اطلاعات يك سايت است . امكاناتي كه اين سيستم ها دارند تقريبا بشرح زير است :

1- امكان فرستادن اطلاعات به سايت توسط چند كاربر

2- آرشيو بندي اتوماتيك اطلاعات بر اساس تاريخ و موضوع

3- ايجاد امكان جستجو در اطلاعات قبلي

4- ايجاد لينك دائم براي هر مطلب و متا تگ براي آن

5- و امكانات جانبي ديگر مثلا ايجاد يك صفحه بعنوان لينكستان و ...

 

پسر باعلی بازدید : 46 پنجشنبه 26 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

 

مقایسه آماری سیستم های مدیریت محتوا 
شرکت Pingdom در سال ۲۰۰۹ تحقیقی را در راستای بررسی سیستم های مدیریت محتوا و سهم هر کدام از آنها در ۱۰۰ وبلاگ معروف دنیا انجام داد . پس از آن مشخص شد که حدود ۳۲ % از ۱۰۰ وبلاگ معروف دنیا از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده میکنند . اکنون پس از گذشت سه سال و در سال ۲۰۱۲ ، باز هم این شرکت اقدام به انجام بررسی مشابهی کرده است تا بتواند میزان افت و خیز هر کدام از سیستم های مدیریت محتوا را بررسی کند .

برای شروع بهتر است نگاهی به تصویر زیر بیندازید . این تصویر یک دید کلی بسیار مناسب نسبت به میزان سهم هر کدام از سیستم های مدیریت محتوا در ۱۰۰ وبلاگ مشهور را به شما میدهد .

 

 

پسر باعلی بازدید : 54 پنجشنبه 26 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

سامانه هوشمند پیام کوتاه صبا پیامک یکی از سرویس های شرکت کارانس ایرانیان می باشد. صبا پیامک توسط تیم نرم افزاری شرکت کارانس، مبتنی بر نیازهای بومی و منطبق با جدیدترین استانداردهای برنامه نویسی طراحی شده است. در صبا پیامک ابزارهای متعددی برای مدیریت ارسال و دریافت پیام کوتاه تعبیه شده است که به صورت پکیج های مختلفی از مجموعه ابزارها و امکانات عرضه می شود. شرکت آسمان آبی اوج پردازش با شناسه ملی 10860169012 و با موضوع فعالیت در زمینه فن آوری اطلاعات و ارتباطات به ثبت رسیده و افتخار عضویت در نظام صنفی رایانه با شماره 25010034 را دارد. نظام صنفی رایانه مرجع تخصصی و رسمی تأیید صلاحیت و نظارت بر عملکرد شرکت های فعال در زمینه های مرتبط با کامپیوتر در کشور است.

نام کامل: کارانس ایرانیان کد عضویت: 25010034 مدیر: سید مصطفی خالقی تلفن : 025171145 تاریخ انقضای عضویت: ۱۳۹۲/۰۶/۳۱ استان / شهر : قم/قم آدرس وب سایت

پسر باعلی بازدید : 41 پنجشنبه 26 اردیبهشت 1392 نظرات (0)


فهرست سامانه های مدیریت محتوا
 

سامانهٔ مدیریت محتوا (به انگلیسی: Content Management System و به اختصار: CMS)‏، مجموعه‌ای از رویه‌ها برای مدیریت روند کار در یک محیط مشارکتی است. این رویه‌ها می‌توانند دستی یا رایانه‌ای باشند. این رویه‌ها طراحی می‌شوند که:

افراد زیادی بتوانند مشارکت کنند و داده‌های مختلفی را به اشتراک بگذارند
داده‌ها دارای کنترل دسترسی براساس نقش کاربران باشند. نقش کاربران تعیین می‌کند که چه کاربری چه چیزی را می‌تواند ویرایش کند یا ببیند
ذخیره‌سازی و بازیابی داده‌ها را آسان کند
ورودی‌های مشابه تکراری را کاهش دهد
گزارش‌نویسی را بهبود بخشد
ارتباط بین کاربران را بهبود بخشد

در یک CMS، داده می‌تواند هر چیزی باشد، مانند اسناد، فیلم، عکس، شماره تلفن، داده‌های علمی و غیره. CMSها بیشتر برای ذخیره، کنترل، بازبینی، توسعه معنایی و انتشار اسناد به‌کار می‌رود.

پسر باعلی بازدید : 83 پنجشنبه 26 اردیبهشت 1392 نظرات (0)
پسر باعلی بازدید : 35 پنجشنبه 26 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

 

جهت اتصال اول به کنترل پنل بلاگفا یا سرویس دهنده خود مراجعه کنید و تنظیمات وبلاگ را کلیک نمایید.


۲) اتصال دامنه به وبلاگ را انتخاب نمایید.

۳) اطلاعات شخصی درخواست شده را تکمیل نمایید.

۴) به بخش مدیریت حساب دامنه خود در نیک www.nic.ir مراجعه نموده و بر روی دامنه خود کلیک کنید.

در بخش میانی صفحه روی ویرایش ردیف های کارگزاری نام و میزبانی دامنه کلیک کنید.

پسر باعلی بازدید : 41 پنجشنبه 26 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

 

با توجه به اینکه روزانه تعداد بالایی کاربر جدید در مرجع نیوک فارسی عضو میشوند و به منظور دسترسی هر چه بهتر به منابع گسترده و آموزش های نیوک بخش ویکی سایت راه اندازی شد ، در این بخش مقالات و مطالب مهم جهت نصب و راه اندازی ، مدیریت و ... جمع آوری شده است.

پسر باعلی بازدید : 47 پنجشنبه 26 اردیبهشت 1392 نظرات (0)
امنیت نیوک و سایت های ارائه خدمات

 

با توجه به گسترش روز افزون استفاده کنندگان از نیوک فارسی مدتیست به تعداد سایت های ارائه خدمات این سیستم مدیریت محتوا افزوده شده است و برخی از این وب سایت های ارائه خدمات با تبلیغات فریبنده و غیرواقعی، کاربران زیادی را به سمت خود کشانده و به ارائه خدمات می پردازند. اما بعد از مدتی کاربران مراجعه کننده به این سایت ها، پیغام هایی را در قالب خصوصی و عمومی با عناوینی چون کلاهبرداری ، اخلال در فرآیند انجام خدمات ، خرابکاری و سوء استفاده از اطلاعات هایشان را توسط این سایت ها به مرجع نیوک ایران ارسال کرده و خواهان رسیدگی به این موضوع می باشند.

پسر باعلی بازدید : 19 پنجشنبه 26 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

  همراهی رئیس جمهور برای ثبت نام اسفندیار رحیم مشاییموجب شد تا شورای نگهبان و مجلس این اقدام را تبلیغ برای یک کاندیدا محسوب کرده و به قوه قضائیه درخواست رسیدگی کنند ولی غلامحسین الهام معاون رئیس جمهور و بهمن کشاورز رئیس سابق اتحادیه سراسری کانونهای وکلای ایران این اقدام را جرم ندانسته و تنها یک همراهی می دانند که در زمان مرخصی رئیس جمهور انجام شده است.

پرونده رئیس دولت روی میز رئیس قوه قضائیه

بهترین دات کام _ سرویس "انتخابات 92 " و سرویس "سیاسی و اجتماعی"


تعداد بازدید مطلب: 94
کد مطلب: 6571
به گزارش مهر، ساعت ۱۸ عصر روز ۲۱ اردیبهشت ماه سال جاری اسفندیار رحیم مشایی با همراهی محمود احمدی نژاد رئیس جمهور وقت برای ثبت نام در دهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران وارد ساختمان وزارت کشور شدند. صحنه ای که تمامی خبرنگاران و عکاسان را بحت زده کرد.
 
وقتی خبرنگاری از احمدی نژاد در مورد تبلیغاتی بودن این اقدام سوال کرد پاسخ رئیس جمهور این بود: “حضورم در کنار مشایی تخلف نیست، مرخصی گرفته ام”. اما این پاسخ نتوانست شورای نگهبان را قانع کند. ۲۴ ساعت بعد عباسعلی کدخدایی در مقام سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد: در این خصوص هیات مرکزی نظارت بر انتخابات جلسه ای را تشکیل داد و اعضای این شورا به اتفاق آراء این اقدام را مصداق تخلف انتخاباتی دانسته و مقرر شد که گزارشی به قوه قضائیه ارسال شود.
 
حضور رئیس‌جمهور در ستاد انتخابات اشکال قانونی نداشت
گفته های شورای نگهبان در حالی است که غلامحسین الهام به عنوان سخنگوی دولت آن را رد می کند. غلامحسین الهام وزیردادگستری دولت نهم و معاون فعلی رئیس جمهور می گوید: رئیس جمهور در ستاد انتخابات با ادبیات روشنی اعلام کردند که من اکنون در مرخصی هستم و به عنوان رییس‌جمهور حضور پیدا نکرده‌ام و به عنوان یک شخص حقیقی در این‌جا حضور دارد. به عنوان محمود احمدی‌نژاد به عنوان یک شخص حقیقی اظهارنظر می‌کنم و همان‌طور که می‌دانید شخصیت حقیقی جدا از شخصیت حقوقی است.
پسر باعلی بازدید : 147 پنجشنبه 26 اردیبهشت 1392 نظرات (0)



یک سیستم مدیریت محتوا برای وبلاگ هاست که با زبان برنامه نویسی پی اچ پی نوشته شده و توسط مای‌اس‌کیوال پشتیبانی می‌شود.این سیستم کاملاً رایگان و متن باز است.

وردپرس در ادامه راه پروژهٔ موفق b۲ است که در سال ۲۰۰۳ شکل گرفت. نام وردپرس را کریستیان اِسلِک، دوست مت مولنوگ (توسعه‌دهندهٔ اصلی وردپرس) پیش نهاد و از آن روز وردپرس با سرعت و پیشرفتی قابل ملاحظه تبدیل به معروف‌ترین و پرکاربردترین ابزار ساخت وبلاگ بر روی هاست شده است.


تاریخچه

مت مولنوگ پایه‌گذار وردپرس است ،نرم‌افزار کدبازی که به طور گسترده از سوی وبلاگ‌نویسان برای نوشتن وبلاگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.«مت چارلز مولنوگ» ، در تاریخ ۱۱ ژانویه ۱۹۸۴ در هوستون تگزاس به دنیا آمد و در حال حاضر در سانفرانسیسکوی کالیفرنیا زندگی می‌کند.

مولنوگ در ابتدا مدتی به مطالعه ساز ساکسیفون ‌پرداخت و در آموزشگاه بازیگری و هنرهای نمایشی حضور می‌یافت.

اولین سیستمی که مولنوگ برای وبلاگ‌نویسی از آن استفاده کرد ، سیستم b2/cafelog بود. او برای نخستین بار برای انتشار عکس‌هایی که در سفر به واشنگتن گرفته بود از این سیستم استفاده کرد. همین تجربه باعث شد که به این فکر بیفتد که خود ، برای وبلاگ‌نویسی نرم‌افزاری به‌روز و سازگار با استاندادهای وب که نیازهایش را برآورده کند ، بنویسد. او در ژانویه ۲۰۰۳ ، در وبلاگش این مطلب را اعلام کرد.

مولنوگ به سرعت با شخصی به نام «مایک لیتل» تماس گرفت و با کمک هم ، این دو شروع به نوشتن وردپرس با استفاده از b۲ کردند. توسعه دهنده اصلی b۲ یعنی Michel Valdrighi هم به زودی به جمع دو نفره آنها اضافه شد.

در مارس ۲۰۰۳ او Global Multimedia Protocols Group را تأسیس کرد که در آن نخسیتن «میکروفرمت‌ها» نوشته شد.

او در آوریل ۲۰۰۴ ، سرویس نام‌آشنای Ping-O-Matic را تأسیس کرد که همانگونه که از نام آن برمی‌آید ، سرویسی است که با آن می‌شود پینگ کرد و موتورهای جستجویی مانند تکنوراتی را از به‌روز شدن وبلاگ ، آگاه کرد. به یاری آن می‌شود ، به صورت بسیار ساده سرویس‌های بسیار زیادی از جمله بلاگرولینگ محبوب وبلاگ نویسان ایرانی را پینگ کرد. در حال حاضر Ping-O-Matic روزانه یک میلیون بار پینگ می‌شود.

در می ۲۰۰۴ ، رقیب وردپرس یعنی مووبل تایپ ، اعلام کرد که قیمت‌هایش را تغییر داده است. مسئله‌ای که باعث شد هزاران کاربر مووبل تایپ به فکر استفاده از نرم افزاهای جایگزین بیفتند. وردپرس به خوبی از این فرصت استفاده کرد.

در اکتبر ۲۰۰۴ ، CNET مولنوگ را استخدام کرد تا در آنجا ، روی وردپرس کار کند و در اداره وبلاگ‌ها و رسانه‌های جدید به آنها کمک کند. در دسامبر ۲۰۰۴ ، مولنوگ bbPress را عرضه کرد ، سیستمی که وی در طی چند روز تعطیلات نوشته شده بود.

در فوریه ۲۰۰۵ ، نسخه ۱٫۵ وردپرس آماده شد که نام Strayhorn را بر آن نهاده بودند. این نسخه ۹۰۰ هزار بار دانلود شد.

در آوریل ۲۰۰۵ شخصی متوجه شد که در سایت WordPress.org ، مقاله‌های زیادی به صورت مخفی وجود دارد که با تکنیک cloaking نوشته شده‌اند. در cloaking دارنده یک سایت ، کاری می‌کند که نسخه‌ای از سایت که به عنکبوت‌های جستجو عرضه می‌شود متفاوت از چیزی باشد که به بازدیدکنندگان عادی نشان داده می‌شود. مولنوگ مجبور شد که مطلب را بپذیرد و همه مقالات را حذف کند.

مولنوگ در اکتبر ۲۰۰۵ از CNET جدا شد. چند روز بعد او Akismet را معرفی کرد ، سرویسی که جلوی کامنت‌ها و ترک‌بک‌های اسپم را می‌گیرد
در نوامبر ۲۰۰۵ ، شرکت در پروژه وردپرس از حالت دعوتنامه‌ای درآمد و مشارکت در آن برای همه آزاد شد.

در دسامبر ۲۰۰۵ ،‌او Automattic را معرفی کرد ، سرویسی که خدمات میزبانی وبلاگ ارائه می‌دهد و نرم‌افزارهای ضد اسپم می‌سازد.اکنون ، بر اساس آمار Comscore ، سایت Automattic ، ماهانه ۱۰۰ میلیون بازدیدکننده دارد و در میان ۲۵ سایت برتر جهان قرار دارد.

در مارس ۲۰۰۷ ، مجله معتبر PC World ، مولنوگ را به عنوان یکی از ۵۰ فرد مهم در اینترنت برگزید و در رده شانزدهم قرار داد.


وردپرس یک نرم‌افزار انتشار شخصی پیشرفته در عین حال ساده و زیبا می‌باشد، وردپرس یک نرم‌افزار آزاد٬ رایگان و بازمتن است. گسترده‌گی افزودنی‌ها، پوسته‌ها، مستندات و پشتیبانی این سیستم مدیریت وبلاگ در آن حد می‌باشد که آن را برای مدیریت هرگونه وبلاگ یا وبگاه با هرگونه امکانات سازگار نموده است.

هدف گروه وردپرس فارسی ارایه خدماتی است تا وردپرس را به‌یک ابزار مناسب برای کاربران فارسی‌زبان برای انتشار نوشته‌هایشان و ایجاد وبگاه تبدیل کند. شما می‌توانید بسته‌های افزودنی وردپرس فارسی را بارگذاری کنید و با افزودن آنها به نرم‌افزار وردپرس از یک سکوی انتشار کاملا فارسی لذت ببرید.

وردپرس

وردپرس یک سکوی انتشار مبتنی بر وب یا به بیان ساده‌تر یک نرم‌افزار تحت وب است که در واقع ادامه موفقیت‌آمیز پروژه b2 می باشد و توسط مت مولوگ بنیان گذاری شده است.
مت و همکارانش با تاسیس شرکت Automattic هم‌اکنون در حال گسترش این نرم افزار و پروژه های موازی آن مانند Akismet می باشند.

عمومی‌ترین استفاده از وردپرس برای راه‌اندازی یک وبلاگ می‌باشد زیرا وردپرس دارای هسته‌ای قدرتمند است و پیشروترین نرم‌افزار در این زمینه به‌شمار می‌رود.

وردپرس با زبان برنامه نویسی محبوب و قدرتمند PHP نوشته شده و از قدرت MySQL استفاده می کند. وردپرس یک نرم افزار بازمتن (Open Source) می باشد و بر مبنای اجازه نامه Gnu Public License) GPL) منتشر می شود بنابراین اجازه‌نامه تمامی موارد استفاده از وردپرس کاملا رایگان می باشد، همچنین شما می توانید وردپرس را با خیال راحت تغییر دهید و به عنوان سکویی برای پروژه های خود به کار گیرید.





وردپرس فارسی

اولین استفاده کنندگان از وردپرس در بین وبلاگ نویسان ایرانی، وبلاگ های محسن طالب٬ گناهکار٬ Virtual Life و Alvan Web بودند.

از همان زمان تلاش‌های توسط آقایان کامبیز مظفری و علی ستاری برای فارسی‌سازی وردپرس با ارائه فایل‌های ترجمه زبان و پوسته‌های فارسی آغاز شد. در فروردین ۱۳۸۴ انتشار افزونه تاریخ شمسی برای وردپرس توسط آقای مانی منجّمی سرعت بومی‌سازی وردپرس را دو چندان کرد. تا پایان خرداد ماه همان سال نسخه دوم آن افزونه نیز منتشر شد و پروژه وردپرس فارسی رسما آغاز به کار نمود. فعالیت های این دوستان باعث افزایش چشمگیر محبوبیت وردپرس در میان کاربران وب فارسی زبان شد.

در طی دو سال بعد، تلاش های این دوستان در زمینه به‌روز رسانی افزونه، به‌روزنگاه‌داری فایل‌های زبان و فارسی‌سازی پوسته‌ها ادامه داشت. همچنین با همکاری نزدیک تیم توسعه وردپرس و تیم وردپرس فارسی بسیاری از نیازهای کاربران فارسی زبان به تدریج به متن نرم افزار وردپرس اضافه شد و بسیاری از مشکلات در این زمینه بر طرف گردید.

از فروردین ماه ۱۳۸۶ و با اضافه شدن افراد علاقه‌مند دیگری به این پروژه و انسجام بیشتر فعالیت‌ها، برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی وب‌سایت و ارائه خدمات کامل در زمینه پشتیبانی از کاربران وردپرس فارسی آغاز شد.

هم اکنون بسته های ارائه شده توسط تیم وردپرس فارسی، وردپرس را به یک نرم‌افزار بی‌رقیب در زمینه بومی‌سازی فارسی تبدیل می کنند. خصوصیت تمامی بسته‌های ارائه شده توسط تیم وردپرس فارسی این است که تغییری در اصل و هسته نرم‌افزار وردپرس ایجاد نکرده و همه‌گی به صورت افزودنی می باشند.

فعالیت های تیم وردپرس فارسی

  • به روز نگاه داری فایل های ترجمه وردپرس به زبان فارسی
  • به روز نگاه داری و افزودن امکانات افزونه وردپرس فارسی
  • ارائه مستندات لازم به کاربران وردپرس فارسی در قالب ویکی
  • پشتیبانی وردپرس فارسی از طریق انجمن تخصصی
  • ارائه پوسته‌های استاندارد و زیبا به صورت مداوم

اجازه نامه وردپرس فارسی 

تمامی محصولات تولید شده توسط تیم وردپرس فارسی همانند نرم افزار وردپرس بر مبنای اجازه نامه Gnu Public License (GPL) منتشر می شوند و استفاده از آنها کاملا رایگان می باشد.

 

۷ کاندیدایی که احتمالا احراز صلاحیت شدند

گفته می شود از میان تمام کاندیداهای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری دوره یازدهم تنها 7 نامزد تایید صلاحیت شده اند.

۷ کاندیدایی که احتمالا احراز صلاحیت شدند

بهترین دات کام _ سرویس "انتخابات 92 " و سرویس "سیاسی و اجتماعی"


تعداد بازدید مطلب: 348
کد مطلب: 6650

به گزارش پایگاه جامع انتخابات ایران، شنیده های خبرنگار ما حاکی از آن است که شوراهای نگهبان از میان بیش از ۶۰۰ نامزد انتخابات ریاست جمهوری تنها ۷ نفر شامل؛ محسن رضایی، غلامعلی حداد عادل، علی اکبر هاشمی رفسنجانی، سعید جلیلی، محمدرضا عارف، علی اکبر ولایتی، محمد باقر قالیباف احراز صلاحیت شده اند.

شنیده های ما همچنان حاکی از آن است که در خصوص احراز صلاحیت قالیباف و جلیلی تشکیک صورت گرفته بوده اما در نهایت مورد توافق اعضای شورای نگهبان قرار گرفت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران ماجرای هاله نور، پس از 8 سال دوباره وارد گفتمان سیاسی کشور شد، این بار اما به جای احمدی‌نژاد، نام رحیم مشایی به میان آمده است.

کمتر از 8 سال پس از آن که «هاله نور» به ادبیات سیاسی خاص رئیس جمهور راه یافت، دوباره با انتشار یک عکس عجیب، پروژه هاله نور سازی برای اطرافیان محمود احمدی نژاد کلید خورد.
 
سایت «روشنایی» که متعلق به «حجت الاسلام بهمن شریف زاده» مدیر گروه مطالعات دینی مرکز مطالعات ملی جهانی شدن و از نزدیکترین افراد به اسفندیار رحیم مشایی است، با انتشار تصویری القائی از ثبت نام اسفندیار رحیم مشایی در انتخابات ریاست جمهوری و زاویه خاص نورهای مصنوعی عکاسان و فیلمبرداران، اصرار دارد ماجرای هاله نور را بار دیگر نمایان کند. 




 

تعداد صفحات : 2

درباره ما
Profile Pic
دانلود نرم افزار های کاربردی سخت افزار و نرم افزار و میان افزار طراحی وب
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
  • http://www.wblug.com/ (35)
  • راهنمای تصویری نصب وردپرس روی هاست (20)
  • هاست رایگان گذروب (38)
  • سایت ایکس زد ان : هاست رایگان (14)
  • آرمان وب : دامنه هاست رایگان (203)
  • http://roozgozar.com/ (26)
  • http://movable-type.ir/ (52)
  • سازمان نظام صنفی رایانه ای استان قم (25)
  • Get a Free .TK Domain Name (21)
  • http://topblogin.com/ (59)
  • http://www.pcdigital.ir/ (34)
  • http://www.tempworld.ir/ (28)
  • ثبت دامنه tkبه صورت کاملا رایگان (45)
  • http://www.iran-night.ir/ (41)
  • http://skin93.com/ (19)
  • دایرکتوری شرک های طراح وب (22)
  • سیستم مدیریت محتوای دنا فارسی (23)
  • سیستم مدیریت محتواي DRUPAL (39)
  • سیستم مدیریت محتوای آریابان فارسی (27)
  • سیستم مدیریت محتوای یکتاوب فارسی (27)
  • سیستم مدیریت محتوای فرید فارسی (55)
  • سیستم مدیریت محتوای زیکولا فارسی (21)
  • سیستم مدیریت محتوای واشیا فارسی (42)
  • سيستم مديريت محتواي وب سايت بان (32)
  • سیستم مدیریت محتوای سمپا فارسی (27)
  • سیستم مدیریت محتوای پایا فارسی (80)
  • سیستم مدیریت محتوای راش فارسی (30)
  • سیستم مدیریت محتوای جوملا فارسی (50)
  • سیستم مدیریت محتوای ژیرو فارسی (26)
  • سیستم مدیریت محتوای پرشین فارسی (35)
  • سیستم مدیریت محتوای وردپرس فارسی (36)
  • سیستم مدیریت محتوای نیوک فارسی (93)
  • سیستم مدیریت محتوای پارس فارسی (35)
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 74
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 16
  • بازدید ماه : 7
  • بازدید سال : 496
  • بازدید کلی : 12,983
  • کدهای اختصاصی

    استاد الهیات
















    استاد الهیات








    *********************

    **********************